וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע האמריקאית קנסה את AIG ב-10 מיליון דולר על סיוע במסירת דו"חות פיננסיים שקריים

רונן סרברניק

11.9.2003 / 22:37

AIG פיתחה ושיווקה עבור ברייטפוינט מוצר ביטוח לא שגרתי, אשר סייע לה להסתיר חובות בסך 11.9 מיליון דולר בשנת 1998 ולנפח את רווחיה השנתיים ב-61%



רשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) הודיעה היום שקבוצת AIG הסכימה לשלם 10 מיליון דולר בנזיקין על מנת לסגור האשמות כנגדה, לפיהן סייעה לחברת ברייטפוינט למסור דו"חות פיננסיים שקריים.



AIG פיתחה ושיווקה עבור ברייטפוינט מוצר ביטוח לא שגרתי, אשר הופיע בדו"חותיה של החברה באופן אשר נראה כתשלום פרמיות בתמורה לספיגת סיכונים על ידי AIG. אך למעשה ברייטפוינט השתמשה במוצר זה על מנת להפקיד מזומנים אצל AIG ולאחר מכן להחזירו לחברה.



בצורה זו סייעה AIG לברייטפוינט להסתיר חובות בסך 11.9 מיליון דולר בשנת 1998 ולנפח רווחיה השנתיים ב-61%.



עסקה זו היוותה "סיבוב של מזומנים בין ברייטפוינט ל-AIG ובחזרה", אמר וויין קרלין, מה-SEC. על ידי החבאת הכסף בצורת "ביטוח", איפשרה AIG לפזר לאורך מספר שנים הפסדים אשר היו אמורים להרשם מיד.



כמו כן קבעה ה-SEC כי על AIG למסור לידיה את 100 אלף הדולר אשר חייבה את ברייטפוינט עבור המוצר. בנוסף, עליה להעסיק יועץ חיצוני שיוודא שהמקרה לא יחזור על עצמו.



בהודעה לעיתונות כתבה AIG כי "היא מכירה בטעויות שנעשו על ידה". החברה הוסיפה כי אינה צופה שהקנס יפגע בתוצאויה הפיננסיות בטווח הקרוב או הרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully