וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לפיגועי ה-11 בספטמבר: הנאסד"ק עלה ב-1.2%

עידו אלון

11.9.2003 / 23:56

רדוויו זינקה ב-56%; ריכזה מחזור עצום ביחס לממוצע שלה - 7.5 מיליון מניות; נובה עלתה ב-15% והשלימה זינוק של יותר מ-260% מתחילת 2003; אם סיסטמס עלתה ב-2%, אלווריון ב-5%

נתוני מאקרו מאכזבים משוק העבודה לא יכלו לפרץ אופטימיות ופטריוטיות שבאו לידי ביטוי בעליות נאות בוול סטריט. המסחר, שנפתח דווקא בדשדוש, כלל דקות דומיה לזכר קורבנות התקפת התאומים של ה-11 בספטמבר 2001. הפסקות אלו נעשו ב-9:59 ו-10:29 שעון ניו יורק, כדי לציין את זמן קריסת כל אחד משני המגדלים. ואולם, לאחר שני ימי ירידות רצופים שלא היו אופייניים לחודשיים האחרונים, התייצב השוק כלפי מעלה.

מדד נאסד"ק עלה ב-1.2% לרמה של 1,846 נקודות והשלים זינוק של כ-39% ב-2003. דאו ג'ונס רשם עלייה קלה של 0.4%, והוא סיים ברמה של 9,459 נקודות. גם בהסתכלות שנתית רשם הדאו ג'ונס התנהלות רגועה יותר עם עלייה של 14% מתחילת 2003.

לכך גם תרמו תחזיות טובות של חברת התוכנה אדובה שרשמה את העלייה החדה מבין המניות הכלולות במדד סטאנדרד אנד פורס 500. החברה ציינה כי מכירותיה ורווחיה יהיו גבוהים מממוצע תחזיות האנליסטים. בסך הכל עלו רווחי החברות הכלולות במדד ב-9.6% ברבעון השני, ואנליסטים מעריכים טיפוס של 15% ברבעון השלישי ו-22% ברביעי.

שוק העבודה המשיך לספק סימנים סותרים. היום דווח כי מספר דורשי האבטלה החדשים בשבוע שעבר עלה דרמטית ל-422 אלף, לעומת תחזית לרמה של 400 אלף המהווה רמת סף. הימצאות מעל רף זה מסמנת כי שוק העבודה בארה"ב ממשיך להיחלש. שיעור האבטלה אמנם רשם באוגוסט ירידה קלה לרמה של 6.1%, אך מספר המשרות בארה"ב ממשיך להצטמצם.

המניות הישראליות נסחרו בעליות ברובן במחזורים נמוכים יחסית לממוצע. במפתיע, תפסה היום את מרכז הבמה מניית רדוויו הקטנה. המניה, שבדרך כלל מרכזת מחזור של 85 אלף מניות, ראתה היום היקפי מסחר מדהימים של 7.5 מיליון מניות - פי 87 מהממוצע בה. דבר מתמיה גם לאור העובדה שהסחורה הצפה במניה מסתכמת ב-4.7 מיליון מניות בלבד. החברה לא הוציאה הודעה שתסביר את התנהלות המניה היום, והמנכ"ל אילן רינרייך אמר היום כי "אנו לא מגיבים לתנודות במניה".

גם בחדרי המסחר הופתעו מהעניין הפתאומי במניה, שזינקה היום ב-56% לרמה של 64 סנט. עיקר הזינוק והמחזורים במניה נעשו בפתיחת יום המסחר, ולאחר מכן העליות נחלשו מעט. ב-CIBC ישראל אמרו היום כי המניה לא ריכזה עסקה אחת גדולה אלא רבות קטנות. "העובדה שיש כל כך הרבה פקודות מכירה במניה הזו מפתיעה מאוד", ציינו שם. גם בחדר המסחר של אוסקר גרוס הביעו תמיהה על מחזור גבוה יותר מכמות המניות הצפות. "ייתכן ומישהו ביצע סיבוב של קנייה ומכירה במניה בתוך פרק זמן קצר, מסיבה לא ברורה", אמרו באוסקר גרוס.

רדויו מפתחת כלים לבדיקת אפליקציות תוכנה. החברה רשמה הפסד של 1.4 מיליון דולר על מחזור של 1.2 מיליון ברבעון השני של 2003. קופת המזומנים של החברה כללה 7.6 מיליון דולר נכון לסוף יוני.

המימושים לא מפריעים למרקורי לטפס

מניית מרקורי המשיכה לטפס גם היום ב-1%, למרות מימושים נרחבים שהיו בה בשבוע האחרון. המשקיעים גם נזכרו היום בהמלצות החיוביות של בתי ההשקעות מריל לינץ' ו-HSBC, ומניית קומברס סיימה שני ימי ירידות עם עלייה של 1% לרמה של 16.5 דולר. גם במניית החברה הבת, ורינט, היתה העלייה המזערית הפסקה מרעננת לאחר שני ימי נפילות. שתי החברות איבדו גובה רב ביומיים שלאחר פרסום דו"חותיהן.

בניגוד לשתיים האלו, עליות אינן מחזה נדיר במניית נובה. בשבועות האחרונים זינקה המניה מרמה של 3.2 דולרים ל-5.8 דולרים - המחיר שבו נסגרה היום. המניה הוסיפה 15% במחזור גבוה משמעותית מהממוצע בה. שווי השוק של החברה, המפתחת כלי מדידה עבור יצרניות ציוד שבבים, מסתכם ב-86 מיליון דולר לאחר זינוק של יותר מ-260% מתחילת 2003.

עוד מניה שראתה עליות תלת ספרתיות במניה היא אם סיסטמס, שהשלימה זינוק של של 120% מתחילת 2003. קרן פידליטי דיווחה היום לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) כי היא הגיעה לאחזקה של 13% מאם-סיסטמס (3.5 מיליון מניות) לעומת אחזקה של 8.3% נכון לסוף יוני. מאז רכשה הקרן מניות בהיקף מוערך של 12.5-19.5 מיליון דולר. היום עלתה המניה ב-2% למחיר של 16.4 דולר.

מניית חברת טי.טי.איי, שדיווחה היום על מספר שינויים בדירקטוריון שלה, הוסיפה היום 3% במחזור נמוך. החברה, שהייתה ב-2001 ו-2002 אחת המבטיחות מבין הישראליות וחביבת המשקיעים, אינה מצליחה להיחלץ מהמשבר שפקד אותה. משבר זה בא לידי ביטוי בהפסדים של 32 מיליון דולר בארבעת הרבעונים האחרונים.

בניגוד אליה, החודשים האחרונים דווקא מיטיבים מאוד עם מניית אלווריון. החברה, המפתחת מערכות אלחוטיות להעברת נתונים בפס רחב, נהנתה ב-2003 מעניין גובר סביב תחום פעילותה ומסדרה של זכיות בחוזים גדולים. בתקופה זו טיפסה המניה מרמות נמוכות משני דולרים עד ל-6-7 דולרים. היום הוסיפה אלווריון 5% במחזור נמוך מהממוצע בה לרמה של 6.6 דולרים. עליות בולטות רשמה היום גם סימטרון, שזינקה ב-13%, וקריקס שהוסיפה 8% - שתיהן במחזורים ערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully