וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MCI/וורלדקום כפרה בהאשמות נגדה במדינת אוקלהומה; הזהירה כי התביעה עלולה להביא לפיטורי עובדים

יהודה שויצר

12.9.2003 / 10:04

בהודעתה לא חסכה החברה דברי ביקורת על התובע המרכזי, דרו אדמונדסון; החברה הדגישה כי התביעה מכעיסה במיוחד נוכח הצעדים מרחיקי הלכת בהם נקטה כדי לתקן אי הסדרים



חברת MCI, לשעבר וורלדקום, כופרת בכל סעיפי האישום שהגישה נגדה מדינת אוקלהומה והודיעה כי היא חפה מפשע. בהודעתה לא חסכה החברה דברי ביקורת על התנהלותו של התובע המרכזי, דרו אדמונדסון, בפרשה.



"הפעולה האחרונה כנגד MCI נועדה רק כדי לפגוע בעובדי החברה", אמרה קארול פטן, פרקליטת החברה. הפרקליטים ציינו כי התביעה הנוכחית עלולה לעלות לעובדי החברה באובדן של משרות נוספות. הפרקליטים הדגישו כי התביעה הנוכחית מכעיסה במיוחד נוכח הצעדים מרחיקי הלכת בהם החברה נקטה על מנת לתקן את אי הסדרים בה.



בשבוע שעבר אף נעצר באוקלהומה בארני אברס, המנכ"ל לשעבר של וורלדקום, על חלקו בהונאת הענק. אברס נעצר, לאחר שהתובע הכללי במדינה הגיש כתבי אישום פליליים נגדו וכנגד חמישה בכירים נוספים ב-MCI/וורלדקום על חלקם בהונאה בה ניפחה החברה את תוצאותיה בכ-11 מיליארד דולר. אברס, ששוחרר זמן קצר לאחר מעצרו, צפוי לעמוד בפני שורה של אישומים פליליים חמורים עם פתיחת משפטו.



כתב האישום על ההונאה החשבונאית הגדולה בהיסטוריה מתבסס על כך שבהונאה הגדולה הפרו בכירי החברה את תקנות ניירות ערך במדינת אוקלהומה, תוך הצגת מצגי שווא למשקיעים על ידי ששת הבכירים - ובראשם אברס. זהו כתב האישום הפלילי הראשון שמוגש ישירות כנגד אברס. כנגד בכירים אחרים בחברה, בהם סמנכ"ל הכספים לשעבר סקוט סאליוון, הוגשו גם כתבי אישום.



התובע הכללי במדינת אוקלהומה אמר כי קרנות הפנסיה של המדינה איבדו כ-64 מיליון דולר כתוצאה מהונאת הענק, והוא מעריך שאנשים פרטיים במדינה איבדו סכום גבוה בהרבה בהשקעות שירדו לטמיון.



מנסה להתרומם



חברת MCI הגיעה השבוע להסדר עם נושים שהתנגדו להסכם הפשרה עם החברה, ובכך הסירה את אחד המכשולים הגדולים ביותר בדרכה של ספקית שיחות החוץ השנייה בגודלה בארה"ב ליציאה מהליכי פשיטת רגל. נושים של החברה, שהחזיקו במניות בכורה המכונות "Quips" בהיקף של 750 מיליון דולר שהנפיקה חטיבת MCI קומיוניקיישנס של וורלדקום, כמו גם בתביעות סחר נוספות בהיקף של 235 מיליון דולר, הגיעו להסדר עם החברה.



לפי תנאי ההסדר שעליו הוסכם, משקיעים המחזיקים ב-Quips יקבלו 45 סנט לדולר על השקעותיהם. לפי ההסדר המקומי, לא היו אמורים משקיעים אלה לקבל פרוטה. בעלי תביעות סחר נגד MCI יקבלו 50 סנט לדולר על השקעותיהם, לעומת 36 סנט קודם לכן. כעת תידרש וורלדקום להכניס שינויים בתוכנית ההבראה שלה ולהביא את התוכנית המתוקנת לאישור מחדש על ידי נושיה.



MCI הגישה בקשה לפשיטת רגל ביולי 2002 לאחר שדיווחה על הונאה חשבונאית עצומה, שתפחה במרוצת הזמן עד ל-11 מיליארד דולר. פשיטת הרגל של החברה מחקה לחלוטין את שווי מניותיה, שהגיעו בשלב מסוים ל-180 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully