וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה שלילית בעקבות נתוני מקרו שליליים בארה"ב; אינפיניון ירדה ב-3%; פיליפס ב-0.8%

רונן סרברניק

12.9.2003 / 21:29

מניות ציוד התקשורת עלו על רקע העלאות המלצה למתחרתן האמריקאית לוסנט; אלקטל עלתה ב-1.9%; נוקיה ב-0.8% ואריקסון ב-1.5%



בורסות אירופה נסגרו בירידות שערים בעקבות נתוני מקרו שליליים מארה"ב ועל אף הודעת פיליפס כי היא צופה צמיחה במכירות במחצית השנה השנייה. בבורסת פאריס רשם מדד CAC ירידה של כ-0.8%; בלונדון נסגר מדד FTSE בירידה של 0.1%; פרנקפורט צללה ב-2.1%.



חדשות מקרו: התפוקה התעשייתית בצרפת ירדה במפתיע בחודש יולי על רקע ירידה בדרישה למוצרי אנרגיה ורכיבי מחשבים. התפוקה התעשייתית בכלכלה השנייה בגודלה בגוש היורו ירדה ב-0.3% ביחס לחודש יוני, בעוד התחזיות היו לעלייה של 0.2%.



מניות פיליפס ההולנדית ירדו ב-0.8% לאחר שהחברה העלתה את תחזית צמיחת ההכנסות למחצית השנה השנייה. פיליפס העריכה כי המכירות יעלו בשיעור הגבוה מ-3% ברבעון השלישי, וכי ברבעון הרביעי תחול עלייה גבוהה עוד יותר. החברה גם תרשום הפרשה של 150 מיליון יורו בגין סגירת חלק ממפעליה בארה"ב כחלק ממאמציה להתמקד בענפים בעלי שיעור צמיחה גבוה.



על רקע הודעתה של פיליפס נרשמו ירידות במגזר השבבים. STM ירדה ב-0.9%; אינפיניון ב-3% ומעצבת השבבים ARM הולדינגס נסגרה ללא שינוי.



דבנהמס (DEB.L), רשת בתי הכלבו הבריטית, זינקה ב-5.4% לאחר שהודיעה כי תירכש ע"י CVC תמורת 2.7 מיליארד דולר.



אלסטום (12019.PA), חברת ההנדסה הצרפתית, זינקה ב-9.2% לאחר שהודיעה כי היא צופה להגיע להסכם למכירת אחת מחטיבותיה לחברת ארבסה. החברה מוכרת נכסים כחלק מניסיון להימנע מפשיטת רגל.



במניות הטלקום נרשמה מגמה מעורבת: אורנג' עלתה ב-1.1%; וודאפון עלתה בשיעור דומה. טלפוניקה ופראנס טלקום ירדו ב-1.1% וב-2% בהתאמה.



מניות ציוד התקשורת עלו על רקע העלאות המלצה למתחרתן האמריקאית לוסנט. אלקטל עלתה ב-1.9%; נוקיה ב-0.8%; אריקסון ב-1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully