וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סגירה חיובית למרות רצף נתוני מקרו שליליים

רונן סרברניק

13.9.2003 / 0:04

מדד נאסד"ק עלה ב-0.5%. דאו ג'ונס עלה ב-0.1%. אורקל ירדה ב-2.9% על רקע דו"חות מאכזבים

ירידות השערים שנרשמו במהלך שעות המסחר בבורסות וול סטריט התהפכו בשעת המסחר האחרונה והמדדים נסגרו במגמה חיובית על אף אכזבה מדו"חותיה של אורקל, מנתוני המכירות הקמעוניות לחודש אוגוסט ומירידה מפתיעה במדד בטחון הצרכנים. מדד נאסד"ק עלה ב-0.5% בהובלת מגזר התוכנה; דאו ג'ונס עלה ב-0.1%.

חדשות מקרו: מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב עלה בחודש אוגוסט בשיעור של 0.4%, על רקע זינוק חד של 1.2% במחירי האנרגיה. מחירי המזון עלו גם הם בשיעור גבוה של 0.7%. העלייה היתה גבוהה מהתחזיות ל-0.3%. מדד הליבה, המנכה את השפעת מחירי המזון והאנרגיה ההפכפכים, עלה בשיעור של 0.1%.

עלייה נמוכה מהצפוי נרשמה במכירות הקמעוניות בחודש אוגוסט בארה"ב, כך עולה מנתונים רשמיים שפירסם משרד המסחר האמריקאי. המכירות עלו בשיעור של 0.6% והסתכמו ב-319.2 מיליארד דולר, לעומת תחזיות לעלייה של 1.4%.

מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד בחודש ספטמבר לרמתו הנמוכה מזה 5 חודשים עקב עלייה במחירי המשכנתאות ומוצרי האנרגיה, כך פירסם היום משרד המסחר האמריקאי. המדד ירד לרמה של 88.2 בתחילת ספטמבר לעומת 89.3 בסוף חודש אוגוסט. כלכלנים צפו שהמדד יעלה לרמה של כ-90.3 נקודות.

אכזבה מדו"חות אורקל לרבעון הפיסקלי הראשון שלה שלחו את מנייתה לירידה של 2.9%. חברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם דיווחה על הכנסות של 2.07 מיליארד דולר, המשקפות צמיחה של 2.2% ביחס לרבעון המקביל, אך נמוכות מתחזיות האנליסטים. התחזיות היו להכנסות בהיקף של 2.14 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה עמדה החברה ביעדיה ורשמה צמיחה של 28% ברווח הנקי. אורקל רשמה רווח של 440 מיליון דולר, 8 סנט למניה, לעומת רווח של 342.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

אורקל נמצאת עתה בעיצומו של נסיון השתלטות על מתחרתה, יצרנית התוכנות העסקיות פיפלסופט. אורקל כבר הגישה הצעה בהיקף של 7.3 מיליארד דולר עבור החברה והצעה זו נבחנת עתה על ידי הרגולטור בארה"ב. מניות פיפלסופט עלו ב-0.1%.

מניית מיקרוסופט עלתה ב-1.8%. היום הודיעה החברה כי תכפיל את הדיווידנד לשנת 2004 ל-16 דולר למניה.

מניית יצרנית ציוד התקשורת סיקמור נטוורקס זינקה בכ-26.9% לרמה הגבוהה מזה שנתיים וחצי על רקע שמועות שהחברה זכתה בחוזה ממשלתי בשווי 900 מיליון דולר אשר יימשך שנתיים.

יצרנית השבבים AMD עלתה ב-2.7% לאחר שבנק ההשקעות פרידמן בילינג רמזי העלה את דירוג המניה ל"תשואת יתר" מהמלצת "תשואת שוק" קודמת. אינטל עלתה ב-1.1%.

IBM נסגרה בעלייה של 0.8%. בית ההשקעות סמית ברני הוריד המלצתו לחברה ל"תשואת חסר", מ"תשואת שוק", ואף המליץ למשקיעים לממש את רווחיהם על המניה.

לוסנט המשיכה את המגמה החיובית מאמש עם עלייה נוספת של 1.8%. היום הודיע בית ההשקעות סנדוויו על העלאת המלצה לחברה ל"נייטרלי", מ"תשואת חסר".

מניות Genaissance נסגרו בירידה של 7.7% לאחר שהחברה הודיעה על חתימת הסכם עם אסטרה זנקה, במסגרתו תוכל אסטרה להשתמש במידע שאספה אודות תרופות לטיפול בכולסטרול. Genaissance מתמחה בעריכת מחקרים בתחום הגנום האנושי לבחינת דרכים לטיפול במחלות.

יצרנית התוכנות אדובי ירדה ב-0.2%. מריל לינץ' העלה היום המלצתו למניה ל"קנייה". מריל העלה גם המלצתו לקואלקום לדרגת "קנייה", המניה הגיבה בעלייה של 3.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully