וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוורגרין השלימה גיוס של 140 מיליון ד' לקרן הון סיכון רביעית

עודד חרמוני

14.9.2003 / 7:31

הגיוס הישראלי הגדול מאז 2001, ומהגיוסים הגדולים גם בארה"ב; עם השלמת הגיוס תנהל קבוצת אוורגרין הון של 720 מיליון דולר



קבוצת ההון סיכון הישראלית הוותיקה אוורגרין, המנוהלת על ידי יעקב בורק ועופר נאמן, השלימה את גיוס ההון לקרן הרביעית, בהיקף של יותר מ-140 מיליון דולר; המדובר בגיוס ההון הגדול ביותר של קרן הון סיכון ישראלית מאז שנת 2001.



עם השלמת הגיוס תנהל קבוצת אוורגרין הון של 720 מיליון דולר, לאחר שב-2002 הצליחה לגייס 90 מיליון דולר לקרן המשנה הרווסט, העוסקת ברכישת אחזקות של משקיעים בקרנות אחרות.



גיוס ההון של הקרן הרביעית נמשך שנתיים והושלם בהתאם ליעד הגיוס המקורי. הגיוס נחשב למרשים ביחס לגיוסי ההון של קרנות הון סיכון אמריקאיות אשר גיוס ההון הממוצע שלהן היה ברבעון השני 50 מיליון דולר, והוא מהווה כ-9% מהיקף ההון הכולל שגייסו קרנות אמריקאיות בתקופה זו.



למרות המצב הביטחוני 99% מההון שגייסה הקרן החדשה הגיע ממשקיעים זרים - כמחצית מהם משקיעים קודמים בקרן. בין המשקיעים הבולטים בקרן החדשה: קרן הפנסיה של המורים באילינוי שהשקיעה כ-20 מיליון דולר, קרן הפנסיה של אונטריו, המכון הטכנולוגי של קליפורניה, בנק אוף אמריקה, סוויס לייף, בנק ניפון היפאני וקרן ההשקעות האמריקאית הרבורווסט.



הקרן ניסתה בשנה האחרונה לגייס הון גם ממשקיעים ישראלים ואף אירגנה עבורם כנס, אך אלה החליטו לסגת מהשקעות בישראל. לדברי מקורב לקרן, "לכל אחד מהמשקיעים הישראלים היו תירוצים שלא להשקיע, בעוד הזרים - למרות הבעיות באזור - החליטו לבצע את ההשקעה.



מנהלי אוורגרין הודיעו על השלמת הגיוס בסוף השבוע בכנס משקיעים בבוסטון. בקרן אישרו את השלמת גיוס ההון, אך סירבו למסור פרטים נוספים על הקרן החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully