וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מניית הפניקס נפלה ב-1.4% בעקבות מעצרו של מנכ"ל החברה

הרצל לקס

14.9.2003 / 17:26

המעו"ף נסגר ללא שינוי במחזור נמוך של 182 מיליון שקל. טבע עלתה ב-1.3% למרות שפתחה בפער שלילי. סאני צנחה ב-7.8% לאחר שהודיעה על השקעה בגנדן


יום המסחר בבורסה של תל אביב התאפיין היום ביציבות, לאחר הירידות בשבוע שעבר. המגמה בשוק מיוחסת לעליות השערים בסוף השבוע בארה"ב, שקיזזה את השפעת החלטת הממשלה מיום חמישי לפיה יאסר ערפאת הוא בר גירוש. החלטה זו של הממשלה גררה גל רכישות של דולרים ביום שישי, והקפיצה את שערו של המטבע האמריקאי לרמה של 4.532 שקלים.

פעילים מציינים כי השוק ממשיך להפגין את העוצמה היחסית שהציג בתקופה האחרונה, ונראה כי "הוא פשוט לא רוצה לרדת". המזל, אומרים הפעילים, הוא כי בשלב זה לא מגיעים לשוק מוכרים. מנגד, גם אין בשוק קונים גדולים ולכן נשמרת בו היציבות.

מדד המעו"ף נסגר בלא שינוי ברמה של 392.3 נקודות, ומדד תל אביב 100 עלה ב-0.2% לרמה של 412.36 נקודות. התל-טק עלה ב-1.7%. המחזור היה נמוך במיוחד והסתכם בכ-182 מיליון שקל.

הדולר, ששערו היציג נקבע ביום שישי ברמה של 4.532 שקלים, סיים את המסחר היום במסגרת אופציות השקל-דולר ברמה של כ-4.52 שקלים.

מניית הפניקס, שנסחרה רוב היום כמעט ללא שינוי, סיימה בירידות של 1.4% במחזור ער לאחר פרסום הידיעה ב-Themarker על מעצרו של מנכ"ל החברה כוכי בן גרא, בחשד לעבירות מס.

מניית טבע נסחרה במחזור של כ-20 מיליון שקל, וסגרה בעלייה של 1.3% למרות פער שלילי של 0.8% בו סיימה את המסחר בארה"ב. מניות ארביטראז' נוספות שרשמו היום עליות נאות הן אלווריון שטיפסה ב-8.5%, אודיוקודס שעלתה ב-4.7%, וקומפיוג'ן שהוסיפה 5.1%.

מניות הבנקים הגדולים נסחרות במגמה שלילית, כאשר מניות בנק לאומי ובנק הפועלים סיימו בירידה של 0.5% ו-0.9% בהתאמה, ומניית בנק המזרחי ירדה ב-0.7%.

דיסקונט השקעות עלתה ב-2% במחזור של כ-21 מיליון שקל, זאת לאחר שהחברה דיווחה היום כי בעקבות הסדר הנושים של תבל היא תבצע ברבעון השלישי של 2003 ביטול של הפרשות בהיקף של כ-177 מיליון שקל שהיא ביצעה בעבר בגין האחזקה בחברת הכבלים.

משווקת מכשירי הסלולר סאני צנחה ב-7.8% במחזור של 4 מיליון שקל, לאחר שהחברה הודיעה כי החליטה להשקיע סכום של כ-10 מיליון דולר בחברת גנדן של נוחי דנקנר. החברה תעמיד את הסכום כפיקדון נושא ריבית של 7.15%, שיהיה ניתן להמרה לכ-5% ממניות גנדן.

מניית בזק סיימה בעליות של 1.2% במחזור של 5.5 מיליון שקל. זאת, למרות הורדת מחיר יעד בהמלצה של בנק הפועלים. בבנק הפועלים מותירים למניה המלצת "תשואת שוק" אך מורידים לה את מחיר היעד מרמה של 5.8 שקלים לרמה של 5 שקלים. מחיר היעד החדש הינו גבוה בכ-18% ממחירה של המניה בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully