וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוף אמריקה פיטר את מנהל חטיבת קרנות הנאמנות בעקבות החקירה נגד הבנק בחשד לתיאום מחירים במסחר

סוכנויות הידיעות

14.9.2003 / 9:19

רוברט ה. גורדון, אשר עומד בראש בנק אוף אמריקה קפיטל מנג'מנט מאז 1999, הוא העובד השלישי שפוטר על ידי הבנק בעקבות החקירה



בנק אוף אמריקה הודיע בסוף השבוע על פיטורי מנהל חטיבת קרנות הנאמנות שלו, רוברט ה. גורדון.



התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר, פתח לפני שבועיים בחקירה נגד הבנק על רקע חשדות לתזמון קניות של קרנות נאמנות שלו.



גורדון, אשר שימש כנשיא ומנכ"ל בנק אוף אמריקה קפיטל מנג'מנט, שימש כמנהל משותף של קרנות הנאמנות של הבנק מאז 1999, ובשנה שעברה קיבל שליטה מלאה בחטיבה בעקבות עזיבתו של סמנכ"ל ההשקעות של החטיבה.



גורדון בן ה-42 הוא העובד השלישי של בנק אוף אמריקה העוזב את הבנק, או מפוטר על ידו, בעקבות חקירת ספיצר.



בתחילת החודש הודיע ספיצר כי פתח בחקירה של קרנות הנאמנות בנק וואן של בנק וואן, ניישנס פאנדס של בנק אוף אמריקה, ג'אנוס קפיטל גרופ, וסטרונג קפיטל מנג'מנט, בגין "מסחר בשעות מאוחרות" ו"תיאום מחירים". לפי החשד, בשעות המסחר המאוחרות, משקיעים מסוימים רוכשים וקונים קרנות גם לאחר סגירת המסחר. סחר זה מפר את חוקי ניירות הערך, ומונע ממשקיעים פרטיים מלגרוף את אותם רווחים. תמחור מתואם מסוג זה פתח בפני משקיעים מנוסים הזדמנות לנצל את פער הארביטראז' שנוצר, במידה שהם ידעו מה היו ביצועי מניות - במיוחד מניות זרות - במרווח הזמן האמור.



ספיצר הודיע גם כי במסגרת החקירה הגיע להסדר עם קרן הגידור קאנארי קפיטל פרטנרס, אשר השקיעה בקרנות נאמנות, בתמורה לאפשרות להרוויח ממסחר לא חוקי במניות של קרנות נאמנות. במסגרת ההסדר נדרשה קאנארי, שהמטה שלה בניו יורק, לשלם 40 מיליון דולר. קאנארי לא הודתה בביצוע עבירות כלשהן, אך הסכימה לסייע לחקירה המתנהלת נגד קרנות נאמנות.



החקירה הנוכחית היא האחרונה במאמצי האכיפה של ספיצר בתעשיית השירותים הפיננסיים בארה"ב. ספיצר עמד בראש החקירה של התנהלות חטיבות המחקר של בנקי ההשקעות הגדולים של וול סטריט, אשר הסתיימה בהסכם פשרה שבמסגרתו נדרשו סיטיגרופ, מריל לינץ' ושמונה חברות שירותים פיננסים מובילות נוספות לשלם 1.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully