וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע מציעה להכליל קריטריונים לסיום חובות הדיווח של חברות ציבוריות

אלי דניאל

14.9.2003 / 9:56

על פי ההצעה, חברה ציבורית תסיים את חובות הדיווח שלה על פי חוק ני"ע והתקנות שהותקנו מכוחו - אם מספר המחזיקים בניירות הערך שלה מקרב הציבור לא יעלה על עשרה

"חברה ציבורית תסיים את חובות הדיווח שלה על פי חוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968, והתקנות על פיו, אם מספר המחזיקים מהציבור בניירות הערך שלה אינו עולה על עשרה", כך עולה מהצעתה של רשות ני"ע בנוגע לתיקון תקנות ניירות ערך (דו"חות תקופתיים ומיידיים), התש"ל-1970.

התיקון שמציעה רשות ני"ע קובע מהו המועד ומהם התנאים בהם יוכלו תאגידים הכפופים להוראות החוק לסיים את חובות הדיווח המוטלות עליהם מכוחו, כל זאת לאחר שעל פי החוק בנוסחו הקיים והתקנות שהותקנו מכוחו, אין כיום הוראות מפורשות המתייחסות לסיומה של חובת הדיווח.

על פי התיקון המוצע, חובת הדיווח של חברה ציבורית תסתיים כאשר מספר המחזיקים בניירות הערך שלה, מקרב הציבור, לא יעלה על עשרה. אפשרות נוספת בה תסתיים חובת הדיווח - כאשר מספר המחזיקים בניירות הערך מקרב הציבור לא עולה על שלושים וחמישה, ובנוסף לכך מתקיימים שלושה תנאים מצטברים: שיעור החזקות הציבור בהון המונפק של החברה אינו עולה על 1%, שיעור החזקות הציבור בהון המונפק בדילול מלא אינו עולה על 1%, וערך ההתחייבות המתואם בגין תעודות ההתחייבות שבידי מחזיקי ניירות הערך מקרב הציבור, לרבות תעודות התחייבות הניתנות להמרה למניות, אינו עולה על 500 אלף שקל.

ברשות סבורים כי הכללת התיקון בתקנות הקיימות תוביל לאיזון בין התועלת שבקיום חובת הדיווח עבור ציבור משקיעים מצומצם ובין העלות לחברות המדווחות, הכרוכה בדיווח. חובת הדיווח של חברות ששיעור ושווי החזקות הציבור בניירות הערך שלהן נמוכים בהיקפם תסתיים, והן לא ייאלצו יותר לשאת בנטל העלות הכספית הכרוכה בקיום חובת הדיווח, במצב בו הצורך והתועלת בדיווח הם זניחים.

בתיקון האמור מבקשת רשות ני"ע להכליל התייחסות לסוגיית הדו"חות הכספיים האחרונים שעל חברה מדווחת להגיש כחלק מסיום חובת הדיווח על פי החוק. על פי הצעת הרשות, הדו"חות האחרונים יהיו הדו"חות הכספיים בגין תקופת הדיווח (רבעון או שנת דיווח) המלאה האחרונה שהסתיימה לפני מועד סיומה של חובת הדיווח. נציין כי הצעת התיקון האמורה אושרה לאחרונה על ידי מליאת הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully