וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש במסגרת המסחר באופציות ל-4.523 שקלים

אמיר טייג

14.9.2003 / 16:55

ביום שישי זינק הדולר ב-1% על רקע רכישות של זרים מחשש כי ערפאת יגורש במהלך סוף השבוע. לאחר התבדות חשש אלו חוזר הדולר לרדת


במסגרת המסחר באופציות, נפתח המסחר בדולר בשעה זו בירידה של 0.2% לעומת היציג לרמה של 4.523 שקלים. המסחר היום באופציות ריכז עניין רב מאחר שביום שישי זינק שערו היציג של הדולר בכ-1%, ונקבע על רמת שיא של שלושה חודשים וחצי - 4.532 שקלים. העלייה החדה של הדולר נעשתה על רקע רכישות של גופים זרים, אשר הגיבו ברכישות דולרים בהיקפים גבוהים יחסית לכוונת ישראל לגרש את ערפאת.

גורם נוסף אשר השפיע לחיוב היום על השקל - היציבות היחסית שנרשמה בבורסה של תל אביב. היציבות בבורסה, למרות החמרת המצב המדיני, הושפעה מהעליות שנרשמו ביום שישי בבורסות של ניו יורק. להערכת גיא מגן מאקסלנס, הירידות בדולר שנרשמו הן זמניות בלבד.

חלק מהפעילים בשוק המט"ח נערכו ביום שישי לקראת גירוש ערפאת במהלך סוף השבוע. הפעילים חששו להיתפס חשופים לשקל, במקרה שערפאת יגורש במהלך הימים בהם אין מסחר בדולר שקל. מאחר שבסופו של דבר לא גורש יו"ר הרשות הפלשתינית במהלך סוף השבוע, ההערכות הן כי פעילים רבים מוכרים את הדולרים שרכשו בצפייה לאירוע זה.

היורו היציג גם הוא רשם עלייה ביום שישי, ונקבע על רמה של 5.0665 שקלים - עלייה של 0.7% לעומת שערו היציג אתמול. בחדרי העסקות מציינים גורמים נוספים המשפיעים לרעה על חוסנו של השקל: העימות המתחדש בין שר האוצר והנגיד קליין, וכן תחזית הצמיחה האופטימית בבסיס הצעת התקציב של 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully