וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט נגד נתניהו: תוכנית האוצר ל-2004 - צניחה במקום צמיחה: "אפעל באופן נחרץ נגד הצעת האוצר לתקציב 2004"

הרצל לקס

14.9.2003 / 11:56

שר התמ"ת: התנהלות נתניהו בכל הנוגע לתפקוד משרד התמ"ת - תמוהה, אין בתוכנית מענה לבעיות העיקריות - צמיחה ותעסוקה; נתוני הגירעון של האוצר: "המניפולטיווים ביותר מבין נתוני המאקרו"



שר התמ"ת אהוד אולמרט תוקף היום בחריפות את התוכנית הכלכלית של האוצר ל-2004 ומכנה אותה בלגלוג - תוכנית צניחה. "אפעל באופן ענייני ונחרץ נגד הצעת האוצר לתקציב 2004, התנהלותו בנושאים הקשורים למשרדי - תמוהה" אמר אולמרט. שר התמ"ת הוסיף במסמך אותו העביר לשר האוצר כי הצעות האוצר לתקציב משרד התמ"ת "אינה מבטאת כלל את ההבנות אליהן הגענו בנושאי המו"פ, חוק עידוד השקעות הון וקידום היצוא". אולמרט תמה על כך שלמרות ששר האוצר הבטיח הגדלה בתמיכה ביצוא מתוך הכרה בחשיבותו כמנוע צמיחה, פועל משרדו מאחורי גבו של התמ"ת ומציע קיצוצים שיביאו לשיתוק מוחלט.



בתמ"ת מאשימים את האוצר בכך שתוכניתו לא נותנת מענה לשני התחומים הבעייתיים ביותר כיום במשק - הצמיחה והתעסוקה. את הצעות האוצר לשינויים מבניים בתחומי המשק מכנים בתמ"ת "תערובת מגוונת של רעיונות ישנים שהוצאו ממגירות האוצר, ושאין ביכולתם לייצר צמיחה עכשיווית".



הנהלת משרד התמ"ת מציינת עוד כי לאור כוונת האוצר להביא לירידה בצריכה הציבורית, ולנוכח הגידול באבטלה ושחיקת השכר שיתרום לירידה בצריכה הפרטית, נשארו ההשקעה והיצוא שני הגורמים היחידים שעשויים לחלץ את המשק מהמשך המיתון. תחזית האוצר לגידול של 4.2% ביצוא מכונה "דפיטיסטית" ודרישת התמ"ת היא למדיניות של עידוד יצוא והגדלתו ב-7.5% עוד השנה.



לגבי הגירעון, עוקצים אנשי התמ"ת את עמיתיהם מהאוצר ואומרים כי אין להתרגש יותר מדי מתחזיות הגירעון, שהנתונים לגביו נשלטים לחלוטין בידי האוצר והם "המניפולטיווים והפוליטים ביותר מבין כל נתנוי המאקרו בישראל". שני תרגילים בגירעון בהצעת התקציב הנוכחית מוזכרים בהקשר זה - משיכת 1.5 מיליארד שקל מאבנר וקרנית, ודחיית תשלומי החוב בסך 1.3 מיליארד שקל לבנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully