וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנפאואר: הביקוש לעובדים באוגוסט שמר על יציבות

עינב בן יהודה

14.9.2003 / 12:10

היציבות באוגוסט בהשוואה ליולי נשמרה עקב עלייה בהיקף כ-10% בביקוש לעובדי מסחר ושירותים הנובעת מהעלייה תלולה בביקוש לאנשי שמירה ואבטחה

באוגוסט נרשמה יציבות בביקוש לעובדים בהשוואה ליולי, כך עולה מסקר הדרושים של חברת מנפאואר ישראל. סקר הדרושים מתבסס על מודעות דרושים (מילים ושטח) המתפרסמות בלוחות העיתונים הגדולים.

דליה נרקיס, מנכ"ל מנפאואר ישראל, מציינת כי זה החודש הרביעי ברציפות המצביע על בלימת הירידה בביקוש לעובדים. "היציבות באוגוסט נשמרה עקב העלייה, כ-10%, בביקוש לעובדי מסחר ושירותים, הנובעת מהעלייה תלולה בביקוש לאנשי שמירה ואבטחה. נטרול עלייה זו היתה מביאה לירידה של כ-4% בביקוש הכללי לעובדים", היא מציינת.

מנתוני החברה עולה כי בתחומים שירותי משרד, אקדמאים וניהול, ייצור תעשייה ומתכת, מקצועות הנדסיים ושיווק ומכירות נרשמה ירידה בשיעור של 5%-7% בביקוש בהשוואה ליולי. הירידה בביקוש לעובדים בחלק מהענפים בחודש אוגוסט נובעת גם מהעובדה שאנו נמצאים בחודשי הקיץ בהם הפעילות העיסקית נמוכה יחסית לשאר חודשי השנה. בחודשים יולי אוגוסט רבים מהעובדים נמצאים בחופשות וחלק מהפעילויות העיסקיות והשיווקיות של החברות נדחות לתקופה של אחר החגים". מוסיפה נרקיס.

למרות הירידות חלה החודש עלייה בביקוש במקצועות ספציפיים כגון מהנדסי מכונות וחשמל, הנדסאי שרות , עורכי דין, קניינים ,מנהלים בדרגות הביניים, טבחים, מטפלות ועובדי ניקיון. במנפאואר מציינים כי העלייה בביקוש לעובדות ניקיון נובעת בחלקה מחששם של מעסיקים מקנסות המוטלים על מעסיקי עובדים זרים בלתי חוקיים.

עוד עולה מהנתונים כי בהשוואה לאוגוסט 2002 נרשמה ירידה של 14% בביקוש לעובדים. הביקוש לעובדים בענף שירותי משרד היה נמוך באוגוסט 2003 ב-17%. בהשוואה לאוגוסט 2002, הביקוש לעובדים בתחום אקדמאים וניהול היה נמוך ב-25%, והביקוש למקצועות הנדסיים היה נמוך ב-35%. במקביל הביקוש לעובדים בתחום השיווק והמכירות היה גבוה באוגוסט 2003 ב-10% בהשוואה לאוגוסט 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully