וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובג'ט חתמה על הסכם הפצה עם מתחרתה STRATASYS

צורי דאר

14.9.2003 / 12:10

אובג'ט: ב-STRATASYS התלהבו מאוד מהטכנולוגיה שלנו - כרגע הם לא מדברים על רכישה, אבל אם שיתוף הפעולה יהיה מוצלח זה בהחלט יכול לקרות בעתיד



חברת הסטארט אפ הישראלית אובג'ט גיאומטריקס (Objet Geometries), יצרנית מדפסות תלת מימדיות, הודיעה על הסכם הפצה עם מתחרתה, חברת סטרטאסיס האמריקאית.



אובג'ט עוסקת בפיתוח ובייצור מדפסות לדגמים תלת מימדיים. מוצרי אובג'ט משתמשים בטכנולוגיית הזרקה של חומר פוטו-פולימרי, שפותח על ידה, במקום דיו במדפסת רגילה. המדפסת, הנקראת Eden33, מיועדת לשימושם של מהנדסים, מעצבים ומתכננים, וביכולתה להוות כלי חשוב בייעול ובהאצת תהליכי התכנון והעיצוב של דגמי אב טיפוס.



דניאל כהן, מנהל השיווק של אובג'ט, אמר כי סטרטאסיס היא המתחרה הגדולה של אובג'ט, לצד חברת 3D סיסטמס. לדבריו, לסטרטאסיס טכנולוגיה בשם FDM המתחרה ב-Eden333. ה-Eden333 מצטיינת ברזולוציה גבוהה יותר מה-FDM ביצירת אבות טיפוס של מוצרים, אולם מוגבלת לאותו סוג מסוים של פוטו-פולימר שפותח על ידי אובג'ט. ב-FDM לעומתה, אמר כהן, ניתן להשתמש במגוון רחב יותר של חומרים פלסטיים איכותיים בהדפסת דגמים תלת-מימדיים.



כהן אמר כי Eden333 נבחנה בהצלחה על ידי סטרטאסיס, ועל כן הוחלט לשלבה בקו המוצרים, ולהפיצה בצפון אמריקה. כהן הוסיף כי שיתוף הפעולה עם סטרטאסיס יחסוך לאובג'ט השקעה בתשתיות שיווק ותמיכה בארה"ב.



האם מיזוג בין סטרטאסיס לאובג'ט עומד על הפרק?



"בסטרטאסיס התלהבו מאוד מהטכנולוגיה שלנו. כרגע הם לא מדברים על רכישה, אבל אם שיתוף הפעולה יהיה מוצלח זה בהחלט יכול לקרות בעתיד"



עם לקוחות החברה נמנות קודאק, BMW, פורד, HP, יונדאי, פלמוליב, אדידס, צה"ל ועוד. אובג'ט, שחתמה לאחרונה גם על הסכם הפצה עם חברת Fasotec היפאנית, רשמה הכנסות של כ-3.5 מיליון דולר ב-2002, וצפויה להגיע להכנסות של כ-6 מיליון דולר השנה.



אובג'ט, שנוסדה ב-1998, גייסה עד כה כ-17 מיליון דולר מסאיטקס, מקרן ההון סיכון TDA וממשקיעים פרטיים מאירופה ומארה"ב. החברה מעסיקה כיום 72 עובדים במרכז פיתוח בפארק המדע ברחובות ובמשרדים בניו ג'רזי ובבריסל. לפני כשבועיים פרש מנכ"ל החברה, חנן יוספי, מתפקידו, והחלף על ידי עדינה שור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully