וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: סיכוי גבוה שהפרטת בזק תגלוש מעבר למועד המתוכנן

אילן מוסנאים

14.9.2003 / 13:31

מותיר לבזק המלצת "תשואת שוק"; מוריד את מחיר היעד למניה מ-5.8 שקלים ל-5 שקלים - גבוה בכ-18% ממחיר השוק

"למרות הירידה בשערה של מניית בזק והאופטימיות סביב נושא הפרטת החברה, אנו מעריכים כי מסקנות ועדת גרונאו, והשחיקה בדקות השיחה ובפעילות החברה בתחום הנתונים וכן חבילות מניות שיוצאו למכירה על ידי המדינה בתקופה הקרובה יקשו על המניה להשיג תשואה עודפת על השוק". כך מעריכים ביחידת המחקר של בנק הפועלים. האנליסט משה מושקוביץ מותיר למניה המלצת "תשואת שוק" ומפחית לה את מחיר היעד מ-5.8 שקלים ל-5 שקלים. מחיר היעד החדש הינו גבוה בכ-18% ממחירה של המניה בבורסה.

בבנק הפועלים מציינים כי המתכונת החדשה להפרטת בזק, של מכירת גרעין שליטה מצומצם יחסית של כ-30%-40% ממניות החברה, וכן נחישותם של העוסקים בעניין מגדילים את הסיכוי להפרטה מוצלחת של החברה. יחד עם זאת, מושקוביץ סבור כי הקשיים שבדרך עלולים לעכב את ההתקדמות של המהלך אל מעבר למועד שנקבע כיעד על ידי האוצר - חודש פברואר 2003. בבנק הפועלים מעריכים כי לוח הזמנים "הצפוף" המאלץ הכנת תשקיף על בסיס הדו"חות לרבעון השלישי של השנה מקשה על התהליך, שיחייב בדרך הגדלת ההון הרשום של החברה (מה שיחייב רוב של 75% באסיפות הכלליות), שינוי צו הבזק ותקנון החברה, שעשויים להימשך זמן רב. לכן הסבירות שהפרטת החברה תגלוש אל מעבר למועד המתוכנן הוא גבוה ביותר. בתקופה הקרובה, עד לפברואר 2004, עלולה המניה לסבול מעודף היצע כתוצאה ממכירות של חבילות מניות על ידי רשות החברות.

בנוסף, בבנק הפועלים מציינים כי גם אחרי החלפת השליטה בחברה, יחלוף זמן רב עד שיבוצעו המהלכים הנחוצים לבלימת השחיקה בהכנסות החברה בחזיתות השונות כמו מסקנות ועדת גרונאו, להפחתת תעריפי החברה (שצפויה להערת מושקוביץ לגרוע מהחברה הכנסות של כ-300 מיליון שקל בשנה); השחיקה בדקות השיחה של החברה כתוצאה מהתחרות מול חברות הסלולר, הקדמת התחרות בטלפוניה הפנים ארצית ל-1 לספטמבר 2004 והעניין המחודש שמביעות חברות הכבלים בתחום זה; פתיחתו של שוק התקשורת הבינלאומית לתחרות בתחילת 2004 וכן החרפת התחרות בתחום הנתונים לעסקים גדולים. על פעילות החברה יקשה גם סבב המינויים האחרון בחברה, כתוצאה מעזיבתו של בירן, שעלול להאט את תהליך קבלת ההחלטות בתחומי הפעילות השונים וזאת בתקופה בה מופעלים איומים חדשים על החברה וקיים צורך בגיבוש דרכי פעולה חדשים.

לגבי החברות הבנות, בבנק הפועלים סבורים כי הן יציגו מגמות מנוגדות בתוצאות הכספיות שלהן. כך, פלאפון צפויה לשפר ברבעונים הקרובים את המכירות שלה ואת שיעור הרווחיות שלה. חברת הלוויין תמשיך להשיג בטווח הבינוני הפסדים ותזדקק להמשך הזרמת כספים מבזק, ורק ב-2005 היא עשויה להגיע לאיזון. בזק בינלאומי תסבול בשנה הבאה מפתיחת שוק הטלפוניה לתחרות והגעת תחום האינטרנט המהיר לרוויה, שישחקו את הכנסות ורווחיות החברה.

בבנק הפועלים מעריכים כי בזק תסיים את 2003 ברווח של 154.2 מיליון שקל (בהשוואה להפסד של כ-930.3 מיליון שקל), וזאת למרות שחיקה של כ-1% בהכנסותיה ל-8.156 מיליארד שקל. ב-2004 תדווח החברה על גידול של כ-1.8% בהכנסות שלה ל-8.3 מיליארד שקל ועל רווח נקי של 314.8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully