וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבישי נועם, שמכר את נובה-נט לקונקסאנט ב-155 מיליון דולר, מגייס 2 מיליון דולר לחממת קסניה בקרית גת

צורי דאר

14.9.2003 / 14:50

חברת נובה-קום, המנהלת את החממה מאז הפרטתה באפריל, התחייבה להשקיע בה כ-1.6 מ' ד'; בחממה יש כיום 4 פרויקטים; החממה והמדינה ישקיעו ב-2 פרויקטים נוספים 880 א' ד'



היזם אבישי נועם, שמכר ב-2000 את חברת נובה-נט לחברת קונקסאנט האמריקאית תמורת 155 מיליון דולר, מגייס 2 מיליון דולר לחממה הטכנולוגית בקרית גת.



חממת קסניה הופרטה באפריל השנה וכיום היא מופעלת במסגרת תוכנית החממות של המדען הראשי בתמ"ת על ידי חברת ההשקעות נובה-קום. החממה ממוקמת באזור התעשייה של קרית גת, בסמוך למפעל אינטל, ומתמקדת בקידום פרויקטים טכנולוגיים בתחומי הננו-טכנולוגיה המוליכים למחצה והציוד רפואי. הפרויקטים מבוססים על מחקרים במספר אוניברסיטאות מישראל, בעיקר מהאוניברסיטה העברית בירושלים.



את החממה מנהל ערן בנדולי, ששימש כמנהל הכספים של נובה-קום ונובה-נט. נועם שב לפני מספר שבועות מחופשת לימודים בארה"ב וכיום משמש כיו"ר החממה.



נועם אמר היום ל-TheMarker כי נובה-קום התחייבה להשקיע בחממה כ-1.6 מיליון דולר בשנים הקרובות. לדבריו, בחממה יש כיום 4 פרויקטים, ועוד 2 פרויקטים בתחום המכשור הרפואי צפויים להתווסף בקרוב. ב-2 הפרויקטים החדשים יושקעו כ-440 אלף דולר כ"א. 360 אלף דולר יושקעו על ידי המדינה בכל פרויקט ו-80 יושקעו על ידי החממה.



אבישי נועם מכר ב-2000 את חברת נובה-נט, שעסקה בפיתוח רכיבים מהירים לתשתיות האינטרנט ולרשת הטלפוניה, לחברת ציוד התקשורת האמריקאית קונקסאנט תמורת 155 מיליון דולר. מרבית העסקה היתה במניות ורק כ-20 מיליון דולר שולמו במזומן. חברת נובה-קום שבשליטתו, שהחזיקה בכ-57% מנובה-נט, נותרה לאחר צניחת מניית קונקסאנט, מיסוי וחלוקת אופציות לעובדים עם כ-3 מיליון דולר בלבד. נועם גרף על הנייר כ-20 מיליון דולר במזומן ומניות, אולם לאט מיסוי וצניחת מניית קונקסאנט נותר עם כ-2 מיליון דולר בלבד.



ב-2001 פיצלה קונקסאנט את עסקיה לשתי חטיבות, מיינדספיד וקונקסאנט. נובה-נט צורפה לחטיבת מיינדספיד, אולם נסגרה באמצע 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully