וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"אובזרבר": שלושה מיליארדרים מתכננים לנסות לרכוש בנפרד את מנצ'סטר יונייטד תמורת כמיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

14.9.2003 / 15:28

העיתון מצטט בכירים בסיטי של לונדון אליהם פנו השלושה לייעוץ; בין הרוכשים הפוטנציאלים: איל הון רוסי, מיליארדר מהמזרח התיכון ואיש טלוויזיה אירופי



מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד עומד לזכות בשלוש הצעות רכש נפרדות ממשקיעים זרים, מדווח ה"אובזרבר". העיתון מציין כי גובה הצעות הרכש עשוי להגיע ל-600 מיליון ליש"ט (962 מיליון דולר).



שלושת הגורמים פנו לאחרונה לייעוץ אצל מומחים פיננסים בסיטי של לונדון, מדווח העיתון. השלושה ביקשו לדעת מה יהיה מחירו של המועדון, האם בעלי המניות יהיו מעונינים למכור וכיצד יוכלו להשתלט על גרעין השליטה.



המשקיעים הפוטנציאלים כוללים איל הון רוסי ששוויו נאמד ב-8 מיליארד דולר, מיליארדר מהמזרח התיכון ומשקיע נוסף מאירופה. לדברי מקורות בקהילייה הפיננסית עמם שוחח העיתון השלושה עשירים לפחות כמו רומן אברמוביץ', המיליארדר הרוסי-יהודי שרכש הקיץ את מועדון הכדורגל הלונדוני צ'לסי תמורת 150 מיליון ליש"ט (כ-240 מיליון דולר).



ע"פ ההערכות אפשר שהמשקיע האירופי הוא ג'ון דה מול, יזם הולנדי, שהחזיק ב-26% ממניות חברת ההפקה הטלוויזיונית אנדמול כאשר נמכרה בשנת 2000 תמורת 4.8 מיליארד דולר. דה מול שהמציא את סדרת הריאליטי-טי.וי "Big Brother" מחזיק כבר ב-3.4% ממניות יונייטד.



לדברי ה"אוברזרבר" אישרו מקורות ביונייטד את העניין שהביעו השלושה ברכישת המועדון, וחלקם אף אמרו כי יקבלו בברכה מהלך שכזה.



העיתון כותב כי המחיר הנכון ישכנע בעלי מניות רבים למכור את אחזקותיהם במועדון. ששת בעלי המניות הגדולים של יונייטד מחזיקים ביניהם ב-45% ממניות המועדון והשמועה בסיטי קובעת כי רבים מהם יאותו למכור את חלקם. בין אלה ניתן למצוא את בעל המניות הגדול ביותר, איל מירוצי הסוסים ג'ון מגנייר ושופתו ג'יי. פי מקמאנוס, המחזיקים יחדיו בנתח של 11.4%.



במידה שתצא עסקת המכירה לפועל עשוי הדבר, לדברי העיתון, להעמיד בסימן שאלה גדול את עתידו של המנג'ר האגדי אלקס פרגוסון. זה צבר, לדבריו, עוצמה רבה מדי במועדון ויש הסבורים כי זו הסיבה לעזיבתו של המנכ"ל פיטר קניון בשבוע שעבר לטובתה של צ'לסי. פרגוסון מואשם גם ע"י חלק מחברי הדירקטוריון כי הביא שחקני רכש יקרים, דוגמת חואן ורון, שלא הצדיקו את מחירם ונמכרו לבסוף בהפסד גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully