וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בשוק ההון: "בן דב יבחן הגדלת ההשקעה בגנדן ל-10%"; מניית סאני יורדת בכ-6%

ערן גבאי

14.9.2003 / 11:27

(עדכון) סאני העבירה לבסוף פיקדון של 45 מ' ש' לרכישת 5% מגנדן; לסאני קופת מזומנים של כ-295 מ' ש'; בכיר: "אין קשר בין ההשקעה בגנדן לאפשרות שדסק"ש תגדיל ההחזקה בסלקום"



אילן בן דב יבחן השקעה ב-10% מגנדן, כך טוען בכיר בשוק ההון המקורב לעסקה. לטענת אותו גורם בן דב הביע נכונות להשקיע כבר בשלב ראשון ביותר מ-10% מגנדן לפי שווי חברה של כ-220 מיליון דולר, אך נוחי דנקנר, בעל השליטה בגנדן, העדיף לבצע את העסקה בשלבים, בדומה לעסקות השקעה קודמות של שותפים חדשים בגנדן.



נוחי דנקנר ואילן בן דב קיימו מגעים בתיווך דן טהורי מטהורי בית השקעות במשך כ-3 החודשים האחרונים עד שביום שישי האחרון התקשרו הצדדים בהסכם לפיו סאני תעביר לגנדן הולדינגס פיקדון כספי של 45 מיליון שקל בשלב ראשון צמוד למדד ובתוספת ריבית שקלית צמודה למדד בשיעור שנתי של 7.15%. מניית סאני יורדת בכ-7%.



לסאני, המשווקת מכשירי סמסונג בישראל, יש קופת מזומנים של כ-295.3 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השני של השנה. לאחרונה אמר בן דב בראיון ל-TheMarker כי חברות תקשורת שונות פנו אליו במטרה לבחון שיתופי פעולה לקראת השינוי הצפוי בשוק התקשורת במהלך השנה הבאה. "זאת בהשפעת פתיחתו לתחרות והתגבשותן של קבוצות תקשורת גדולות המספקות סל שירותים מלא. יש שיחות, אך אני בדעה שסאני צריכה להמשיך ולעשות את מה שהיא הכי טובה בו", אמר אז בן דב. סאני רשמה שחיקה ברבעון השני - במונחי ההכנסות כ-20%, רווח גולמי כ-12% ורווח תפעולי כ-22%.



המקור טוען היום כי אין לייחס קשר בין עסקת ההשקעה של סאני בגנדן לבין האפשרות שדסק"ש תגדיל את החזקותיה בחברת הסלולר סלקום, בה היא מחזיקה כיום בכ-25% מהמניות. לאחרונה החל סבב דיונים נוסף בין בעלי המניות בסלקום במטרה לבחון עסקת מכירה אפשרית של מניות בלסאות (34.7%) בחברה. כמו כן, גם משפחת ספרא עשויה למצוא עניין במכירה אפשרית של מניותיה בחברת הסלולר הגדולה בישראל.



בשלב ראשון תרכוש סאני אלקטרוניקה כ-5% מגנדן תמורת 10 מיליון דולר ולהשלמת ביצוע העסקה נקבעה מסגרת זמן של 9 חודשים. במהלך תקופה זו אמורים הצדדים לבחון את שיתוף הפעולה ביניהם ולבחון הגדלה אפשרית של החזקות סאני בגנדן.



בהודעה של גנדן היום נאמר כי סאני אלקטרוניקה מצטרפת לקבוצת גנדן לפי ערך חברה של כ-220 מיליון דולר.



לאחר השלמת עסקת אי.די.בי הושקעו, עד כה, בגנדן כ-46 מיליון דולר. 36 מיליון דולר הושקעו בגנדן בחודשיים האחרונים על ידי בעלי מניותיה המקוריים של הקבוצה.



את העסקה יזם וליווה מטעם קבוצות גנדן וסאני אלקטרוניקה דן טהורי. את העסקה מטעם גנדן ליוו עו"ד רם כספי ועו"ד לוי אמיתי, ומטעם סאני אלקטרוניקה ליוה את העסקה עו"ד יוסי אברהם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully