וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבת מס הכנסה: בתקופה הקרובה יורחבו החקירות לחברות נוספות

14.9.2003 / 17:38

טלי ירון אלדר אמרה שהחקירה נגד חברת הביטוח הפניקס מהווה צעד נוסף בהרחבת האכיפה נגד העלמות מס לכאורה מתוחכמות

טלי ירון אלדר, נציבת מס הכנסה, אומרת היום ל-TheMarker שבתקופה הקרובה צפויים חוקרי מחלקת החקירות בנציבות לפשוט על משרדי חברות גדולות במשק שנגד חלקן כבר נפתחה חקירה סמויה בעקבות עבודת מודיעין. ירון אלדר מציינת שמדובר באחד השינויים באגף שנועדו להעמיק את הגבייה והאכיפה נגד חברות גדולות ועתירות אמצעים שעבודתן במשך השנים אופיינה בתכנוני מס אגרסיוויים עד כדי העלמות מס ועבירות מס בעלות השלכה פלילית.

"החקירה נגד הפניקס היא רק אחת משורה של חקירות שנמצאות על סדר היום שלנו", אומרת ירון אלדר. "חקירות מורכבות מהסוג הזה לא התאפשרו בעבר בגלל מחסור באנשי מקצוע ובעיקר בגלל מחסור ברואי חשבון שיכלו להבין את המורכבות הכלכלית והחשבונאית של עסקות בחברות עתירות יועצים. מינויו של ג'קי מצא לסגן נציב לענייני חקירות היה השלב הראשון בשינויים שנועדו לחזק את מחלקת החקירות שלנו".

בבקשה למעצר ושחרור בערבות של מנכ"ל הפניקס, כוכי בן גרא, והמנכ"ל לשעבר איתמר בורוביץ' עולה שהשיטה בה השתמשה לכאורה הפניקס החלה בשנת 1997, אז נחתמו הסכמים עם מבטחי משנה ששימשו גם מבטחי משנה של חברת לה נסיונל. מעדויות של אקטוארים ובכירים לשעבר בחברה עולה כי הסכמים אלה היו לא כלכליים וכללו בתוכם לכאורה שיפוי למבטחי המשנה בגין חובה של לה נסיונל.

אם יוכחו האשמות אלה, מדובר בהגדלת הוצאות בהיקף של כ-20 מיליון שקל בחברת הפניקס. עוד עולה מחומר החקירה שמדובר בהסכמים שנחתמו לכאורה בשנת 97' והתשלומים בגינם מבוצעים לכאורה נמשכים גם בשנים האחרונות.

עם פרסום דבר מעצרו של כוכי בן גרא החלה מניית הפניקס 1 לאבד גובה בבורסה של תל אביב. עד לפרסום הידיעה ירדה המניה בשיעורים מתונים של כ-0.3% במחזור של כ-630 אלף שקל. בסיומו של יום ירדה המניה ב-1.4% עם מחזור של 1.7 מיליון שקל. מאז פרסום דבר החקירה שמנהל מס ההכנסה נגד החברה איבדה המניה כ-11% מערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully