וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון קיצץ את הקיצוץ: תקציב הביטחון יקטן ב-850 מיליון שקל בלבד ולא ב-3 מיליארד שקל כפי שביקש האוצר

אמיר טייג

15.9.2003 / 9:38

תקציב הביטחון ל-2004 יהיה 32.75 מיליארד ש'; מהתאמה תקציבית של 10 מיליארד ש' ב-2004 נותרו רק 7.85 מיליארד ש'; קיצוץ הוצאות המשרדים יסתכם ב-3.25 מיליארד בלבד



תקציב הביטחון לשנת 2004 יעמוד על 32.75 מיליארד שקל, כלומר יקוצץ ב-850 מיליון שקל בלבד, כך החליט ראש הממשלה בתום ישבה בה השתתפו שר הביטחון ושר האוצר. יש לציין כי במסגרת הצעת התקציב המקורית כפי שהוצגה בפני הציבור ביום שני שעבר ביקש משר האוצר לבצע קיצוץ של 3 מיליארד שקל בתקציב הביטחון מתוך התאמה תקציבית של 10 מיליארד שקל.



בין האוצר לבין הביטחון ניטש מאבק לגבי 3 מיליארד שקל נוספים אשר הוספו לתקציב הביטחון במהלך שנת 2003. בביטחון מבקשים להכניס סכום זה לבסיס התקציב, ולחשב את הקיצוץ לפי בסיס התקציב הגבוה יותר. באוצר גורסים כי ה-3 מיליארד הם העברה חד פעמית, ולפיכך את הקיצוץ יש לחשב מבסיס תקציב שאינו כולל העברה זו. החלטתו של אריאל שרון מיישרת את ההדורים. הקיצוץ יהיה בהיקף של 850 מיליון שקל בלבד, מתוך התקציב המופחת שאינו כולל את ה-3 מיליארד שקל שהועברו באמצע שנת 2003. מתוך ההתאמה יקוצצו למעשה הוצאות המשרדים ב-3.25 מיליארד בלבד.



מחר צפוי להתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת אשר תדון בנושא הצעת האוצר לתקציב 2004. עכשיו, לאחר החלטת שרון, הצעה זו תכלות התאמה תקציביות של 7.85 מיליארד שקל בלבד ולא 10 מיליארד שקל כפי שכללה ההצעה עד כה. כמו כן ההצעה כוללת העלאת יעד הגירעון מ-3% ל-4% מהתוצר.



במסגרת הצעת התקציב לשנת 2004, הציעו באוצר שני מסלולי קיצוץ רוחבי בשאר משרדי הממשלה. קיצוץ של 15% במשרדים שלא יגישו תוכנית קיצוצים לאוצר, או קיצוץ של 11% במשרדים שיגישו תוכנית אשר תקבל את אישור משרד האוצר. עד כה נפגש שר האוצר עם שרת החינוך לימור לבנת, אשר כפי הנראה פועלת באמצעות מנכ"לית משרדה להגיש לאוצר תוכנית מוסכמת של קיצוצים, אשר יסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל.



לאחר הכרעת רה"מ תחזור הצעת התקציב לאוצר, אשר יגבש אותה לכדי הצעת החלטה לממשלה, הצפויה לדון בהחלטה זו, כאמור, מחר. במהלך ישיבה מרתונית צפויה הממשלה לאשר את ההצעה שתוגש, תוך שינויים מסוימים בעלי אופי לא מהותי לגבי היקף הקיצוץ. לאחר אישור הממשלה, תובא הצעת התקציב כמות שהיא לאישור הכנסת בקריאה ראשונה. לאחר אישור זה, יועבר התקציב לדיון בוועדות הכנסת לפני אישורו הסופי בקריאה שנייה ושלישית. ההערכות הן כי אם יאשר שרון את הצעת האוצר, תוך מציאת פשרה בין הביטחון לאוצר, הממשלה אינה צפויה לעורר התנגדות להצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully