וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה נסיונל מושכת אש

ניצן כהן

14.9.2003 / 19:57

מנכ"ל הפניקס היום, כוכי בן גרא, והמנכ"ל בעבר, איתמר בורוביץ', נעצרו ושוחררו בערבות. נציבת מס הכנסה, טלי ירון אלדר, אמרה שחומר החקירה נגד החברה מצדיק המשך ההליכים הפליליים



שיאה של פרשת לה נסיונל מגיע היום. מנכ"ל חברת הדר ביטוח ומנכ"ל הפניקס היום, כוכי בן גרא, יחד עם איתמר בורוביץ', מובלים למעצר ומשוחררים בערבות. השניים נחקרו ביום חמישי בלילה באזהרה כשהחקירה נסובה סביב התקשרויות של חברת הפניקס עם מבטחי משנה של לה נסיונל ומחירי ביטוחי המשנה שרכשה הפניקס ממבטחי משנה אלה.



הפרשה החלה בשנת 1997, אז נקלעה חברת לה נסיונל לקשיים שהעיבו על יכולה להמשיך להתקיים. לה נסיונל היתה חברה נכדה של הפניקס, והפניקס נחלצה לעזרתה באמצעות הזרמת כספים ואחר כך במיזוג פעילות החברה.



לטענת מס הכנסה, בשנת 1997 התקשרה חברת הפניקס, שלקחה על עצמה את התחייבויות לה נסיונל למבטחי המשנה, שבמקרה זה היו מהגדולות בעולם, ורכשה מהם ביטוחי משנה במחירים גבוהים מהמקובל בענף, וזאת כדי לכסות לכאורה על התחייבויותיה של חברת לה נסיונל ובכך "ניפחה" לכאורה את הוצאותיה ב-20 מיליון שקל. במס הכנסה מתבססים על חקירה וחוות דעת שנתנו אקטוארים שונים ועדויות שנגבו מעובדים ועובדים לשעבר בפניקס.



בחברה לעומת זאת טוענים כי מדובר היה בהתקשרות אמיתית עם חברות לביטוח משנה ושהאינטרס העליון היה לשמור על מוניטין גבוהים ולכן המשיכו לרכוש מהם ביטוחי משנה. בבית המשפט אמר עו"ד פנחס רובין, המייצג את הפניקס, כי קבוצת הפניקס באותה תקופה דיממה והאווירה נגדה היתה עוינת, ולכן, בנסיבות העניין, מדובר במחירים כלכליים.



עו"ד רובין הוסיף שבמשך השנים גילתה חברת הפניקס בדו"חותיה הכספיים את דבר ההתקשרות עם חברות ביטוח המשנה, שבד בבד הגיעו להסכמי פשרה עם החברה בנוגע לפרשת לה נסיונל. ביאורים אלה בדו"חות הכספיים של קבוצת הפניקס מהווים, לטענת עו"ד רובין, הוכחה שלא היתה לפניקס כל כוונה להסתיר מידע זה, ולכן אין מקום לנקוט נגד החברה בהליכים פליליים. עוד אמר רובין שגם אם היתה מתנהלת החקירה במישור האזרחי היו לה, לטענתו, צידוקים מתאימים.



מקורבים לחקירה אמרו היום שחומר החקירה אינו חזק והמעצר מהווה ניסיון להפעיל לחץ על החברה. נציבת מס הכנסה, טלי ירון אלדר, אמרה לאחר המעצר שחומר החקירה נגד החברה מצדיק המשך ההליכים הפליליים. מקורבים לחברה אמרו בהמשך כי מדובר בכסף קטן עבור חברה בסדר גודל של הפניקס. "החברה משלמת מס של כ-200 מיליון שקל בשנה אז הסבירות שיסתבכו בגלל מיליונים בודדים של שקלים היא אפסית".



מהפניקס נמסר בתגובה כי החברה משוכנעת שלא נעברו עבירות כלשהן, וברור שהחברה תשתף פעולה באופן מלא עם החוקרים, כפי שעשתה בימים האחרונים - מאז החלה החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully