וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בן דב: "מיזכר ההבנות מהווה שלב ראשון של כניסה לגנדן. בשלב שני נשאף להיות שותפים בכירים"

אורה קורן

14.9.2003 / 22:41

סאני חתמה על עסקה להשקעה של 10 מיליון דולר בגנדן תמורת 5% ממניותיה. ההשקעה היא חלק מגיוס של כ-50 מיליון דולר שנועד להקל על גנדן לעמוד בהתחייבויותיה



סאני אלקטרוניקה חתמה על מיזכר הבנות לרכישת 5% מגנדן, שבשליטת נוחי דנקנר, תמורת 10 מיליון דולר. העסקה משקפת שווי של 220 מיליון דולר לגנדן. על פי ההסכם יבחנו הצדדים בתשעת החודשים הקרובים אם ההשקעה תתבצע בגנדן הולדינגס או בגנדן השקעות, חברה בת בבעלות מלאה של גנדן הולדינגס.



על פי ההסכם העבירה סאני אלקטרוניקה לגנדן פיקדון כספי בסך 45 מיליון שקל, שיומרו להשקעה בחברה אם ימולאו תנאי ההשקעה. במקרה שלא ימולאו התנאים תשיב גנדן הולדינגס למשקיע את סכום הפיקדון, כשהוא צמוד למדד המחירים לצרכן בתוספת ריבית שקלית צמודה למדד בשיעור שנתי של 7.5%.



יו"ר סאני אלקטרוניקה, אילן בן דב, אמר כי מיזכר ההבנות מהווה שלב ראשון בכניסתו המתוכננת לגנדן. "בשלב שני נשאף להיות שותפים בכירים בגנדן. סביר להניח שנגדיל את השקעותינו, אבל בינתיים אנחנו בוחנים את ההשקעה הראשונה במשך תשעה חודשים, וזה לא סתם מספר, יש לו משמעות שעיקרה תשעה ירחי לידה. יש לי כוונה להיות שותף מהותי, אולם אין לי כרגע החלטה מגובשת בכמה", אמר.



לדבריו, החליט לבצע את ההשקעה "כי נוחי אדם מקסים וכי ההשקעה של גנדן באי.די.בי מעניינת ומאתגרת". עוד ציין, כי מצא שפה משותפת עם דנקנר גם בתחומים שאינם עסקיים. "יש לנו ראיית עולם, שבחלקה שאובה מהעולם הבודהיסטי", ציין.



בתשובה לשאלה אם בכוונתו להיות פעיל באי.די.בי או להתמנות לדירקטור בחברה או בחברות בקבוצה השיב: "אהיה פעיל בכל מה שנוחי ימצא לנכון לערב אותי ולהיעזר בנסיוני, אם ימצא לנכון. אני מאוד קרוב לתחומי שיווק ותקשורת". ככל הידוע, בשלב זה לא מתוכנן לבן דב תפקיד כלשהו בניהול אי.די.בי ולא מעמד של דירקטור בחברות בקבוצה.



לדבריו, כניסתו לגנדן לא נועדה להבטיח את המשך קשריו בסלקום, המוחזקת בשרשור על ידי אי.די.בי. "אני מתרגש מהעסקה בגלל המקום שממנו אני בא. התחלתי מלמטה, ועבורי אי.די.בי כבר לפני 20 שנה, בתקופת משפחת רקנאטי, היתה משהו שנותן הרבה כבוד. אז אם אני יכול לשבת סביב שולחן אחד עם אנשים שעושים את העסק היום ומתייחסים אלי כשותף, אני נרגש", הוסיף בן דב.



את העסקה יזם דן טהורי מ"טהורי בית השקעות", המלווה את דנקנר. מטעם גנדן ליוו את העסקה עו"ד רם כספי ועו"ד לוי אמיתי. מטעם סאני אלקטרוניקה ליוה את העסקה עו"ד יוסי אברהם.



סאני אלקטרוניקה עוסקת בתחום הטלפונים הסלולריים והאינטרנט. סאני תקשורת, חברה בת, עוסקת ביבוא, שיווק ומתן שירותים למכשירי טלפון סלולריים מתוצרת התאגיד הקוריאני סמסונג. דין דינמיק, חברה בת נוספת, עוסקת במכירה ומתן שירות למכשירי טלפון סלולריים ברשת סלקום באמצעות רשת חנויות דינמיקה. בן דב ציין כי החברה מחזיקה מעל 40% משוק הטלפונים הסלולריים בישראל. חברה בת נוספת, סאני.קום עוסקת בתחום האינטרנט כולל הסלולרי.



סאני אלקטרוניקה סיימה את המחצית הראשונה של 2003 עם מכירות בהיקף של 334 מיליון שקל, רווח נקי בסך 43.8 מיליון שקל והון עצמי בסך 383 מיליון שקל. שווי השוק שלה עומד על 583 מיליון שקל. ההשקעה של בן דב מהווה חלק מגיוס הון לגנדן בהיקף של כ-50 מיליון דולר, שהחל לפני כחודשיים וטרם הושלם. עד כה גויסו 46 מיליון דולר, מהם 10 מיליון דולר מסאני אלקטרוניקה ו-36 מיליון דולר מבעלי השליטה בחברה: דנקנר, דארקו הורבט ומשפחת שימל. לא צפוי גיוס משקיע חיצוני נוסף לקבוצה. הגיוס נועד לשפר את מבנה ההון של גנדן כדי להקל עליה לעמוד בהתחיבויותיה ולפרוע הלוואות.



גנדן רכשה באחרונה את השליטה (51.7%) באי.די.בי עם משפחות מנור ולבנת תמורת 434 מיליון דולר, מהם כ-250 מיליון דולר הלוואות וכ-180 מיליון דולר הון עצמי. לגנדן 60% בגרעין השליטה של אי.די.בי.



דנקנר ובן דב טרם הסכימו אם סאני אלקטרוניקה תיכנס לגנדן השקעות, המחזיקה באי.די.בי ובנדל"ן של הקבוצה, או לחברה האם, גנדן הולדינגס. לדנקנר עניין לשמור על שליטתו בגנדן הולדינגס (55.02%) עם אחותו, שלי. לפיכך, העסקה המועדפת מבחינתו היא צירופה של סאני אלקטרוניקה לגנדן השקעות. בן דב מעוניין להיכנס לגנדן הולדינגס. כל גיוס ההון של גנדן מיועד להמרה למניות גנדן השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully