וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.51 שקלים

אמיר טייג

15.9.2003 / 17:06

היורו היציג התחזק ב-0.27% ל-5.0803 שקלים. הבינלאומי: הנפקת השחרים היום השפיעה על המסחר


לאחר שפתח את שבוע המסחר ביציבות יחסית, עבר הדולר להיסחר בירידות שערים, כך ששערו היציג נקבע היום על רמה של 4.51 שקלים - ירידה של 0.49% לעומת היציג הקודם. בהשוואה לרמה בה שהה אמש במסגרת המסחר באופציות רשם היציג ירידה קלה יותר של 0.3% בלבד. אבי קמחי מחדר המסחר של בנק אגוד מוסר כי הירידות הן על רקע מכירות של גופים זרים, אשר בוחרים לממש רווחים ברמה של 4.53 שקלים ומעלה. "הזרים הם שהורידו את השוק לרמתו הנוכחית, וזאת לאחר שמקומיים קנו מעט בבוקר על רקע חששות בנושא תקציב 2004", אומר קמחי.

היורו היציג עלה היום ב-0.27% לרמה של 5.0803 שקלים. היום בשעות אחר הצהריים צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש של אוגוסט. המדד צפוי לנוע בין ירידה קלה של 0.1% לעלייה קלה של 0.2%.

דרור זק"ש, מנהל חדר העסקות של הבנק הבינלאומי, לא מתרגש ממאבקי התקציב שמתרחשים ביממה האחרונה. להערכתו, הגורמים המדיניים והגורמים הטכניים הם המשפיעים העיקריים על המסחר בדולר, ופחות המאבק בין האוצר לראש הממשלה. זק"ש מזכיר כי היום צפויה המדינה לגייס כ-1.25 מיליארד שקל באג"ח, כאשר 500 מיליון יגויסו באג"ח מסוג שחר המרכז עניין רב בקרב המשקיעים הזרים. להערכתו, המשקיעים מעוניינים להעלות מעט את התשואה בהנפקה, ולפיכך פועלים בהתאם באמצעות שוק המט"ח.

בנוסף לגורם הטכני פועל גם הגורם המדיני בשוק המט"ח. הסוחרים חוששים מאוד מכך שערפאת יגורש, ולפיכך יופר האיזון המדיני העדין ששורר באיזור. לדבריו, גירוש ערפאת הוא גורם נוסף שמעניין מאוד את המשקיעים הזרים, שרכשו דולרים ביום שישי על מנת להתכסות בפני מקרה מסוג זה. להערכתו של זק"ש, מרבית קרנות הגידור והמשקיעים הזרים בכלל שינו את עמדתם לגבי השוק המקומי, וכיום לא נמצאים בחשיפה לשקל.

ההערכות הן כי הזרים והמקומיים, אשר רכשו דולרים ביום שישי תוך חשש כי ערפאת יגורש במהלך סוף השבוע, מוכרים דולרים בשעות אלו לאחר התבדות החששות, ולפיכך מורידים את שער הדולר.

למרות התגובה המינורית בשעה זו, החלטת שרון לדחות את הצעת האוצר ולאשר קיצוץ מוקטן של 750 מיליון שקל בלבד בתקציב הביטחון עשויה להשפיע על המסחר במהלך היום. הקטנת הקיצוץ מעלה שאלה קשה לגבי יכולתה של הממשלה לעמוד בתוואי תקציב 2004, כפי שהוגש על ידי האוצר. השאלה הקשה לגבי יכולתה של המדינה לעמוד ביעד הגירעון של 4%, וזה ללא העלאת מסים, חוזרת להעיב על המסחר היום. היום ייפגשו ראש הממשלה ושר האוצר על מנת ללבן שוב את נקודות המחלוקת ביניהם. בהמשך היום צפויה ישיבת ממשלה ראשונה בנושא התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully