וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בדירקטוריון רש"ת על חוות דעת שהוזמנה בגין ניגוד עניינים של דירקטור

זוהר בלומנקרנץ

15.9.2003 / 10:31

הבדיקה הוזמנה בגין חשד לניגוד אינטרסים בין חברותו של אליעזר שפיר בדירקטוריון, לבין חברותו והתפקיד שהוא ממלא בקיבוץ בארות יצחק, הנתון בסכסוך משפטי עם רש"ת



בדירקטוריון רשות שדות התעופה (רש"ת) נמתחה ביקורת על ההנהלה, בראשותו של המנכ"ל גבי אופיר, בעקבות חוות דעת משפטית שהוזמנה על אחד מחברי הדירקטוריון. הבדיקה הוזמנה בגין חשד לניגוד אינטרסים בין חברותו של אליעזר שפיר בדירקטוריון, לבין חברותו והתפקיד שהוא ממלא בקיבוץ בארות יצחק, הנתון בסכסוך משפטי עם רש"ת.



קיבוץ בארות יצחק נמנה עם יישובים אחרים באזור נתב"ג שהגישו תביעה בסך 5 מיליארד שקל נגד רש"ת בגין ירידת ערך קרקעותיהם בעקבות הקמת פרויקט נתב"ג 2000.



את חוות הדעת חיברו המשפטנים פרופ' יוסף גרוס וחיים כהן והיא הועברה, בין השאר, לוועדה למינוי בכירים בשירות הציבורי בראשותו של השופט יצחק רביבי.



אחד מחברי הדירקטוריון שאל בישיבה מהיכן הגיע התקציב להכנת חוות הדעת ובאיזו סמכות היא הוזמנה. חבר הדירקטוריון טען כי מדובר בהתנהגות לא נאותה, שעלולה לפגוע בעתיד בחברי דירקטוריון אחרים של רש"ת.



"לא עלה על דעתי לנהוג אחרת. אני לא צריך חוות דעת משפטית, כדי ללמוד איך להתנהג כדירקטור. כבר שבע שנים אני חבר בדירקטוריון רש"ת ותמיד נהגתי כך כאשר חשבתי שבנושא מסוים אני לא צריך להשתתף בדיון", אמר שפיר, שהשתתף בישיבה אך יצא מהחדר כאשר החל הדיון בסוגיה השנויה במחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully