וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות במשרד התיירות: מינוי עובדים מקומיים בלשכות בארה"ב נעשה ללא מכרז

עירית רוזנבלום

15.9.2003 / 10:27

לדברי אותם מקורות, אחד העובדים שמונה לתפקיד רכז הוא אביו של אורי בנק, יועצו האישי של שר התיירות, בני אלון



מינוי עובדים מקומיים לרכזים בלשכות של משרד התיירות בארה"ב נעשה ללא מכרז וללא חוות דעת של גוף מקצועי בנוגע לכישוריהם בתחום קידום התיירות - כך טוענים מקורות המקורבים למשרד התיירות. לדברי אותם מקורות, אחד העובדים שמונה לתפקיד רכז הוא אביו של אורי בנק, יועצו האישי של שר התיירות, בני אלון.



משרד התיירות גייס עשרה עובדים, תושבי ארה"ב, לתיאום וריכוז עבודתם של המתנדבים לעידוד התיירות מארה"ב - תפקיד שלא היה קיים עד כה. העסקת אותם עובדים, בשלב זה, מוגבלת למשרה חלקית למשך ארבעה חודשים. עלות ההעסקה של כל רכז מגיעה לכ-1,469 דולר לחודש - סכום שקבעה המדינה כתשלום לעובד מקומי זר. העלות הכוללת של העסקת עשרת הרכזים במשך ארבעה חודשים מגיעה לכ-60 אלף דולר, כלומר, כ-260 אלף שקל.



דובר משרד התיירות אמר בתגובה כי הרכזים האזוריים נבחרו לתפקידם על בסיס מקצועי, ולא פוליטי: "את בחירת המתאמים-רכזים ביצע נציג של משרד התיירות בצפון אמריקה; העסקתם היא בהתאם להליך המקובל במשרד התיירות לגיוס כוח אדם בלשכות התיירות בחו"ל. אביו של אורי בנק הוא תושב ארה"ב; בחירתו עברה כנדרש ובהתאם להליך המקובל לגיוס כוח אדם".



הדובר הוסיף כי שבעת הרכזים שנבחרו למגזר היהודי, ושלושת הרכזים שנבחרו למגזר הנוצרי בצפון אמריקה, ירכזו את פעילותם של מאות ואף אלפי מתנדבים העוסקים בעידוד התיירות לישראל, וייתכן שייבחר רכז נוסף למגזר היהודי. לדבריו, הרכזים יפעלו תחת נציגי משרד התיירות בניו יורק ויפקחו על המתנדבים; עם המתנדבים נמנים דתיים, חילונים ונוצרים, אשר אינם מקבלים שכר בעבור פעילותם למען מדינת ישראל.



פעילותו של המינהל לשיווק במשרד התיירות צומצמה בשנים האחרונות, וכמו כן צומצם מספר השליחים מ-18 לעשרה. "בגלל הקיצוצים בתקציב משרד התיירות נאלץ המשרד לסגור את לשכותיו בדאלאס ובשיקגו, וצומצמו שתיים וחצי משרות בכל אחת מהלשכות", אמרו בהנהלת המשרד. "הרכזים לא באו להחליף את שליחי משרד התיירות בחו"ל, אלא לתגבר את הפעילות באזורים השונים". עוד נמסר מהנהלת המשרד כי עלות שכרם של הרכזים נמוכה בהשוואה למימון שליחים מישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully