וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דסק"ש תבטל הפרשה של 177 מיליון שקל בתבל עם קבלת האישורים הרגולטוריים להסדר הנושים

ערן גבאי

14.9.2003 / 10:46

ביום חמישי אושר הסדר הנושים של תבל באסיפות הנושים; דסק"ש לא רשמה הפסד מצטבר של 566 מ' ש' בתבל; דסק"ש תמיר את ההלוואות להון והבעלות בתבל תועבר לבנקים



במקרה שיתקיימו התנאים המתלים לתוקפו של הסדר הנושים בתבל והוא ייכנס לתוקף תבטל חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש) את ההפרשה על תבל בספריה - כ-177 מיליון שקל - שדסק"ש רשמה בעבר כהוצאה בספריה.



דסק"ש היתה אמורה להזרים לתבל סכומים נוספים מתוקף היותה בעל מניות בתבל (48.5%), אך הסדר הנושים שאושר בחברה נישל את בעלי המניות מההחזקה בפעילות הכבלים של תבל, שהועברה לידי הבנקים הנושים. תבל חייבת לבנקים כ-2.5 מיליארד שקל.



ההשקעה של דסק"ש בתבל בהון ובהלוואות הסתכמה, בסוף הרבעון השני של 2003, בהפרשה של כ-154 מיליון שקל. ההפרשה הזו שיקפה את הערבויות שהעמידה דסק"ש לתבל וסכומים נוספים שדסק"ש עשויה בתנאים מסוימים להעמיד לרשות תבל.



ההפרש בין ההפרשה בסוף הרבעון השני לבין ביטול ההפרשה הצפויה של כ-177 מיליון שקל מקורו בהלוואה שהעמידה דסק"ש לתבל כנושה מועדף בכ-23 מיליון שקל שתוחזר לדסק"ש.



דסק"ש לא רשמה את חלקה בהפסדי תבל מעבר לסכומים שהתכוונה להעמיד לרשות תבל. דסק"ש לא רשמה הפסד של 128 מיליון שקל בשני הרבעונים הראשונים של השנה ובמצטבר היא לא רשמה סך של 566 מיליון שקל מתוך חלקה בהפסדי תבל מאז 2001.



ביום חמישי אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב את הסדר הנושים לתבל ונתן תוקף גם לנספחיו. כמו כן נאמן תבל, צבי יוכמן, מונה לנאמן לביצוע ההסדר.



דסק"ש, עם קבלת האישורים האחרונים להסדר הנושים בתבל, תמיר את ההלוואות להון והבעלות בתבל תועבר לבנקים. כעת נדרשת השלמת קבלת האישורים מהמפקח על הבנקים, הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת, ולשם כך הוארך צו הקפאת ההליכים לתבל בשלושה חודשים נוספים, ועל כן הערכה היא שביטול ההפרשה לא תרשם בדו"חות הרבעון השלישי של דסק"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully