וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל מתכוון להאריך את יום העסקים בבנקים

אמיר טייג

15.9.2003 / 12:39

כיום פעולה שנעשית לאחר 15:00 מקבלת את "יום הערך" שלמחרת. תחום נוסף בו מתכוון הפיקוח לערוך שינויים הוא במספר הימים עד אשר זיכוי הופך להיות סופי

המפקח על הבנקים, יואב להמן, הפיץ היום לתאגידים הבנקאיים מכתב המודיע על כוונת בנק ישראל לבחון שינוי בקביעת השעות לביצוע פעולות ביום עסקים בתאגידים בנקאיים, וכן להביא לקיצור התקופה בה זיכוי הופך לסופי. להמן יפעל על מנת לשנות את שעת הסף לקביעת יום עסקים בבנקים משעה 15:00 לשעה מאוחרת יותר.

בפיקוח על הבנקים מסבירים כי בהוראת ניהול בנקאי תקין בדבר יום עסקים בתאגידים בנקאיים נקבע שהשעה המאוחרת ביותר שניתן לקבוע לעניין ביצוע פעולות היא 15:00. פעולות לאחר שעה זו מקבלות "ערך" של יום המחרת. בפיקוח מוסיפים כי הוראה זו נקבעה בשנת 1991, ובעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות שחלו מאז בשוק ההון והבנקאות התעוררו בעיות שונות בקשר עם סיום יום העסקים, ולפיכך יפעל בנק ישראל לדחות את שעת הסף למועד מאוחר יותר ביום.

ככלל, פעולה המבוצעת כיום עד השעה 15:00 מקבלת ערך של אותו יום עסקים. פעולה המבוצעת לאחר השעה 15:00 מקבלת ערך של יום העסקים שלאחריו. הדבר מקבל ביטוי בריביות שמקבלים המפקידים כספים בבנק. אם ההפקדה בוצעה לפני השעה 15:00 יקבלו ריבית גם על יום העסקים הנוכחי, ואם ביצעו את ההפקדה לאחר שעה זו לא יקבלו אותה. בבנק ישראל מבהירים כי תיקון שעת הסיום יאפשר קבלת ערך אותו יום, גם לפעולה המבוצעת לאחר השעה 15:00.

תחום נוסף בו מתכוון הפיקוח לערוך שינויים הוא במספר הימים עד אשר זיכוי הופך להיות סופי. הוראות הבנקאות הנוכחיות קובעות שזיכוי יהפוך לסופי רק בתום שלושה ימי עסקים נוספים מיום הסליקה. כלומר, המחאה שהופקדה נכנסת סופית לחשבון היעד רק בתום שלושה ימי עסקים מזמן הפקדתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully