וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר הכרעת הדין בפרשת ערד: שלמה אייזנברג נאשם בעבירות מרמה במסגרת פרשת מכירת מניות ישרס לערד ב-1998

TheMarker

16.9.2003 / 9:02

איש העסקים שלמה אייזנברג מואשם כי מכר לבנימין יסלזון ולאחיו את מניותיו בערד, שהוחזקו עבורו ע"י חברה פרטית, תמורת כ-1.5 מ' ד' לשם השגת אישור שליש מהדירקטוריון בעסקת בעלי עניין



מחר ב-8:30 בבוקר יתכנסו איש העסקים שלמה אייזנברג, מנהל התיקים, הרי ספיר, ואיש העסקים, בנימין יסלזון, במסגרת הכרעת הדין בעניינם בתיק מניות ערד, שהתנהל בשלוש השנים האחרונות בפני השופטת רינה משל-שוהם.



מדובר בפרשה משנת 1998, עת החליטה חברת ערד, במסגרת אסיפת בעלי המניות שלה, לאשר רכישת מניות ישרס שהוחזקו בחברת אג"ש. ערד החליטה לרכוש את המניות במחיר של 200 מיליון דולר - כפול משוויין.



בעלי השליטה בערד היו שלמה אייזנברג והרי ספיר, שהיה דירקטור שייצג שני בעלי מניות נוספים מקבוצת השליטה. אייזנברג היה גם בעליה של חברת אג"ש (חברה פרטית) שהחזיקה במניות ישרס טרם העסקה. מאחר ומדובר בעסקה עם בעל שליטה, נדרש אישורה באסיפה הכללית ברוב רגיל, כאשר לשליש מתוכו אין עניין אישי בעסקה.



הפרקליטות טענה בכתב האישום שהגישה כנגד אייזנברג, ספיר ויסלזון, כי כדי להשיג את הרוב הדרוש ביצע אייזנברג פעולות בלתי כשרות. לפי כתב האישום, פעלו אייזנברג וספיר, שהיה מנהל תיקי השקעות, בשני מישורים. אייזנברג, נטען, ביצע עסקה עם איש העסקים בנימין יסלזון, לפיה מכר לו ולאחיו את מניותיו בערד, שהוחזקו עבורו ע"י חברה פרטית בשם אשרת, תמורת כ-1.5 מיליון דולר.



הפרקליטות טוענת כי המכירה, שבוצעה כ-4 ימים לפני ההצבעה באסיפה הכללית של ערד, נעשתה תוך מתן התחייבות מטעמו של יסלזון להצביע באמצעות המניות, שכעת בידיו, לשם אישור מכירת מניות ישרס לערד.



בנוסף, טוענת הפרקליטות כי ניתנה התחייבות מטעמו של אייזנברג לרכוש את מניות ערד חזרה מיסלזון תוך 3 חודשים, במידה שיידרש לכך, וכן הבטחה לכיסוי כל העלויות וההפסדים שיישא יסלזון בעקבות העסקה - עלויות המימון וירידת ערך המניה.



כנגד הרי ספיר טוענת הפרקליטות כי הוא ניצל את יפויי הכוח שניתנו לו ע"י לקוחותיו כמנהל תיקים, ולאחר שהגדיל את אחזקותיהם במניות ערד השתמש ביפויי הכוח, מבלי להודיע ללקוחותיו, לשם הצבעה בעד רכישת מניות ישרס באסיפה הכללית של ערד.



בעקבות פעולות אלו, טוענת הפרקליטות, הצליח אייזנברג להעביר את עסקת רכישת ישרס באסיפת בעלי המניות של ערד, שכן בזכות מניות אלו הצליח לעבור את מחסום שליש מבעלי המניות שאין להם עניין אישי בעסקה.



אייזנברג נאשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות; יסלזון מואשם בסיוע לעבירת המרמה. כמו כן, מואשמים אייזנברג, ספיר וחברת ערד בהכללת פרט מטעה בתשקיף. אייזנברג נאשם גם ברישומים כוזבים במסמכי תאגיד, ובמתן דיווחים כוזבים, הנוגעים לתוצאות אסיפות בעלי המניות בערד.



במשפט העידו כ-25 עדים, והסיכומים האחרונים בתיק הוגשו ב-6 באוגוסט. את אייזנברג ייצגו פרופ' דוד ליבאי וד"ר ליפא מאיר, את הרי ספיר ייצג עו"ד גיורא אדרת, ואת יסלזון ייצג עו"ד יגאל ארנון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully