וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפארמה הקדימה את טבע: קיבלה אישור סופי מה-FDA לשיווק תרופת ה-Gabapentin

אלי דניאל

15.9.2003 / 16:54

לפני חודש וחצי קיבלה טבע את האישור הטנטטיווי לשיווק הגירסה הגנרית של ה-Neurontin של פייזר אשר מכירותיה השנתיות נאמדות ב-1.6 מיליארד דולר; הערכות: טבע עשויה לספק את חומרי הגלם לתרופה



חברת אלפארמה (Alpharma) האמריקאית, קיבלה בסוף השבוע החולף אישור סופי מה-FDA לשיווק כמוסות ה-Gabapentin במינונים של 100, 300 ו-400 מ"ג. כמוסות ה-Gabapentin מהוות את הגירסה הגנרית של תרופת ה-Neurontin אשר מיוצרת על ידי פייזר (Pfizer), ומיועדת לטיפול בפרכוסים הנגרמים לחולי אפילפסיה. היקף המכירות השנתיות של התרופה המקורית נאמד בכ-1.6 מיליארד דולר, ואלפארמה עתידה ליהנות מתקופת בלעדיות של 180 יום בשיווק הכמוסות.



לאישור שניתן עתה לאלפארמה עשויה להיות משמעות מבחינת יצרנית התרופות הישראלית, טבע . לבד מהעובדה שטבע קיבלה אך לפני מספר שבועות אישור טנטטיווי מה-FDA בנוגע לשיווק כמוסות ה-Gabapentin באותם המינונים, הרי שחטיבת ה-API של החברה הישראלית נחשבת ליצרנית הגדולה ביותר של חומרי הגלם המשמשים להכנת הכמוסות, בעוד שהיצרנית השניה בגודלה היא חברת פייזר עצמה. מלבדן, קיים מספר מצומצם ביותר של ספקי חומרי גלם המיועד ל-Gabapentin.



בבית ההשקעות האמריקאי Jenny Montgomery מציינים כי לטבע הסכם עם אלפארמה לפיו היא תספק לחברה זו את חומר הגלם עבור התרופה, כאשר חלוקת הרווחים בין שתי החברות תהיה שווה.



- הרחבה נוספת תובא בהמשך -


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully