וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט זהב מנהלת מכרז להקמת מתג בינלאומי בהשקעה של כ-4-5 מיליון דולר; קיבלה הצעות מסיסקו, ECI ונורטל

ערן גבאי

15.9.2003 / 17:41

כך נודע ל-TheMarker; המתג בטכנולוגיית VOIP; תגיש בקרוב תוכנית עסקית רב שנתית ל-5 השנים למשרד התקשורת; תגייס עשרות עובדים עם כניסתה לפעילות בשוק השיחות הבינלאומיות



אינטרנט זהב נמצאת בשלבים מתקדמים של מכרז להקמת מתג בינלאומי בטכנולוגיית VOIP לקראת הרחבת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות ברבעון הראשון של 2004 - לגמר עלו סיסקו, ECI ונורטל, כך נודע ל-TheMarker. בחברה טוענים כי בתוך זמן קצר ייבחר הזוכה בפרויקט שהשקעתו נאמדת בכ-4-5 מיליון דולר.

כמו כן, נודע כי אינטרנט זהב, לה מזומן בהיקף של כ-18 מיליון דולר, בונה תוכנית עסקית רב שנתית ל-5 השנים הקרובות אותה תציג בקרוב בפני משרד התקשורת. באינטרנט זהב מעריכים כי יוכלו להציע מחירי שיחה בינלאומית לשוק הפרטי במחיר הנמוך בעשרות אחוזים ממחירי השוק היום.



כמו כן, גורמים בכירים בחברה מציינים כי לצורך ההיערכות לקראת הרחבת השוק החברה שכרה 10 עובדים בכירים ובכוונתה להגדיל את מספר מוקדני השירות שלה בכ-50% - עשרות עובדים - עם כניסתה לפעילות בשוק השיחות הבינלאומיות. גורמים בחברה מאמינים כי כבר בשנה הראשונה תהיה פעילות השיחות הבינלאומיות רווחית.



באינטרנט זהב שוללים את הטענה כאילו היערכותם לקראת הרחבת השוק נועדה בעיקר כצעד טקטי לקראת המו"מ בין החברות השונות בשוק בבחינת מיזוגים ושיתופי פעולה בחודשים הקרובים.



משרד התקשורת הפיץ לאחרונה את טיוטת התקנות לפתיחת שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות. על פי התקנות שגיבש משרד התקשורת, לא תמנע מהמפעילים הסלולריים כניסה לתחום השיחות הבינלאומיות ובתנאי שהדבר ייעשה באמצעות חברה חדשה (הפרדה תאגידית).



עוד קובע דו"ח התקנות של המשרד, שתותר בעלות זרה של עד 74%, וכל מפעיל חדש יצטרך להקים לעצמו מתג בינלאומי נפרד. כמו כן, כל מבקש רישיון יצטרך להפקיד ערבות של 10 מיליון שקל ויידרש להון עצמי של 20 מיליון שקל. עם זאת, המשרד לא יגבה דמי רישיון או תמורה בגין הרשיונות.



המשרד קבע שמתן השירות יחל לא יאוחר משנה ממועד קבלת הרישיון והמשרד ישקול הענקת קידומות חיוג לבעל רישיון מפעיל בינלאומי בהתאם לתוכנית המספור הכוללת שהוא מגבש.



המשרד מדגיש שכל מפעיל יחויב במתן שירות לכל הציבור בישראל, בין אם מדובר במתקשר מרשת סלולרית ובין אם מדובר במתקשר מרשת חברת בזק. המשרד שוקל גם להורות שבעל רישיון מפעיל בינלאומי לא יפלה בין מתקשרים מרשתות הבזק השונות. מפעילי הסלולר והמפעילים הפנים ארציים לא יהיו רשאים להפלות בתעריפיהם בין מתקשרים לחו"ל באמצעות מפעילים בינ"ל שונים.



המשרד ביקש לקבל התייחסות של החברות לטיוטת התקנות שבועיים מהיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully