וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך הצרפתית השלימה החקירה כנגד ויוונדי; תחליט בקרוב האם לנקוט בסנקציות כנגד החברה

רן דוידוב

15.9.2003 / 21:42

הרשות אף הגישה תוצאות החקירה לתביעה של פאריס המנהלת חקירה נפרדת כנגד החברה; ז'אן-מארי מסייה מיהר להודיע כי החקירה מנקה אותו מכל חשד



רשות ניירות ערך הצרפתית (COB) השלימה את החקירה כנגד תאגיד המדיה ויוונדי-יוניברסל בחשד לזיוף דו"חות פיננסיים. כעת תידרש הרשות להחליט האם לנקוט בסנקציות כנגד החברה. יו"ר החברה הקודם ז'אן-מארי מסייה הזדרז להודיע כי החקירה מנקה אותו מכל אשם.



ה-COB סירבה למסור פרטים על החקירה ולאשר האם נחשפו במהלכה עבירות על חוקי ניירות הערך. דוברת הרשות אמרה כי זו תמסור פרטים על הפרשה רק במידה שתחליט לקנוס את החברה.



הרשות העבירה בנוסף את ממצאי החקירה לאנשי התביעה של פאריס, המנהלים חקירה נפרדת כנגד ויוונדי.



תאגיד המדיה השני בגודלו בעולם עומד לחקירה בצרפת ובארה"ב כאחד בחשד כי היטה את דו"חותיו הפיננסיים במהלך כהונתו של מסייה כיו"ר החברה. מסייה הודח ביולי 2002 לאחר שהחברה נקלעה לחובות כבדים וסבלה ממשבר נזילות חמור.



היום אמר מסייה ל"לס אקו" שחקירת ה-COB מצאה כי לא הונה את בעלי המניות ואף מנקה אותו מחשד של סחר על פי מידע פנימי.



חקירת רשות ניירות ערך הצרפתית החלה זמן קצר לאחר הדחתו של מסייה. מעט מאוחר יותר פתחה גם התביעה של פאריס בחקירה כנגד החברה בשל החשד כי פירסמה מידע כוזב על מנת לנפח את מחיר מנייתה ולמשוך משקיעים. חקירת התביעה של פאריס התחילה בעקבות תלונה שהגישו בעלי מניות בחברה.



ויוונדי נחקרת גם בידי רשות ניירות ערך האמריקאית והתובע של מחוז דרום ניו יורק.



מחליפו של מסייה, ז'אן-רנה פורטו, העלה את החברה על דרך חדשה. פורטו מכר נכסים רבים וקיצץ את חובות ויוונדי. לאחרונה הודיעה החברה על מיזוג נכסי המדיה האמריקאיים שלה עם חטיבת NBC של ג'נרל אלקטריק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully