וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח מאיימות לא לפצות נפגעי תאונות דרכים

שלומי שפר

15.9.2003 / 22:42

מאיימות להפסיק ולשלם את חלקו של תאגיד אבנר בתביעות, ולהפנות את הנפגעים בתאונות דרכים לאוצר או לאבנר לקבלת הפיצויים בעקבות הלאמת 1.8 מיליארד שקל מאבנר וקרנית בידי האוצר



חברות הביטוח מאיימות להפסיק ולשלם את חלקו של תאגיד ביטוח החובה לרכב אבנר בתביעות, ולהפנות את הנפגעים בתאונות דרכים לאוצר או לאבנר לקבלת הפיצויים, אם האוצר ילאים 1.8 מיליארד שקל מכספי התאגיד - כך כתב יו"ר איגוד חברות הביטוח, אביגדור קפלן, לשר האוצר בנימין נתניהו.



"נדהמנו ללמוד מתוך הפרסומים בתקשורת כי משרד האוצר מתעתד להפקיע מתוך העתודות הביטוחיות של אבנר וקרנית - כ-2 - מיליארד שקל, וזאת באמצעות חקיקה שהוא יוזם", כתב קפלן.



"משרד האוצר, המופקד על שמירת יציבותן של חברות הביטוח, יוזם מהלך שתוצאתו הפוכה". קפלן כתב כי לפי ההסכם עם האוצר, העתודות שנצברו באבנר אמורות לשמש למימון התביעות של מי שעדיין מבוטחים באבנר, מכיוון שלאבנר אין כיום יכולת לגבות כסף מהציבור מאחר שנסגר לעסקים חדשים בתחילת 2003. קפלן הוסיף כי לפי ההסכם, עודף שיישאר באבנר יועבר לקרנית וישמש להוזלת ביטוח החובה.



"חברות הביטוח שהן עדיין בעלות המניות באבנר, הסכימו לוותר על נכסי אבנר בתנאי שהסכם ההבנות יקוים", כתב קפלן. "הוסכם במפורש, בחליפת המכתבים עם המפקחת על הביטוח (ציפי סמט, ש"ש), כי הסכמתן של חברות הביטוח מותנית בכך שמסמך ההבנות יקוים בשלמותו. עוד הוסכם שאבנר לא תהיה חברה ממשלתית". קפלן הוסיף: "יוזמת החקיקה של האוצר, כדי להכשיר הלאמת 1.2 מיליארד שקל מכספי אבנר, מהווה הפרה בוטה של הסכם ההבנות עם האוצר, עניין שחברות הביטוח לא יכולות לעבור עליו לסדר היום. באשר ללקיחת 600 מיליון שקל מקרנית שערבה לחוסר באבנר לטובת חברות הביטוח המשלמות את 100% התביעות הרי שזה המחמיר עוד יותר את המצב, הואיל וחברות הביטוח עלולות לעמוד בפני שוקת שבורה".



"אם אכן האוצר מתעתד להמשיך בהליכי יוזמת חקיקה, שומרות לעצמן חברות הביטוח את הזכות לתבוע חזרה את נכסי אבנר עליהם ויתרו, מעבר להליכים שמטרתם ביטול חקיקה כזאת. במדינה מתוקנת אין הלאמה ללא פיצויים מתאימים, כך שהאוצר ימצא את עצמו מחזיר את שלקח. לאור הדברים האלה, אבקשך לשקול פעם נוספת את יוזמת החקיקה ולבטלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully