וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות השבבים והחומרה ירדו בוול סטריט לאחר שגולדמן סאקס צפה כי הוצאות ה-IT יישארו השנה ללא שינוי

רן דוידוב

15.9.2003 / 23:20

מדד המוליכים למחצה איבד קרוב ל-2%; IBM ירדה ב-0.2% חרף העלאת המלצה מ-UBS; דיימלר קרייזלר ירדה ב-0.5%



ירידות שערים קלות נרשמו בבורסות וול סטריט על רקע מקבץ מעורב של נתוני מקרו ותוך המתנה להחלטת הריבית וההערכות הכלכליות שישמיע מחר הבנק הפדרלי. חולשה במניות השבבים והחומרה גררה את נאסד"ק לירידה של 0.5%. דאו ג'ונס ירד ב-0.2%.



בחזית המקרו: מדד הפעילות היצרנית באזור ניו יורק זינק בחודש ספטמבר לרמה של 18.4 לעומת 9.98 באוגוסט. היה זה חודש חמישי ברציפות של עלייה במדד המשמש כאינדיקציה לפעילות הכלל ארצית של המגזר היצרני.



אולם במקביל נרשמה ביולי ירידה של 0.1% במלאי תוך נפילה של יחס המלאי-מכירות לרמת שפל של 1.37. ואילו התפוקה התעשייתית לחודש אוגוסט עלתה ב-0.1% פחות מתחזיות האנליסטים. הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב נותר ברבעון השני ללא שינוי ברמה של 138.7 מיליארד דולר.



אינדיקטור כלכלי נוסף שפורסם היום הוא ניצול כושר הייצור. זה עלה באוגוסט ב-0.1% לרמה של 74.6%. תפוקת המגזר היצרני ירדה ב-0.1%, הירידה הראשונה מאז חודש אפריל. מגזר הרכב רשם ירידה של 2.6% בתפוקה ומגזר הטכנולוגיה רשם לעומתו עלייה של 2.3%.



מניות הטכנולוגיה נסחרות במגמה שלילית לאחר שסקר של גולדמן סאקס הראה כי ההוצאות על טכנולוגיית מידע נותרו נמוכות, חרף השיפור באקלים הכלכלי. גולדמן מעריך כי ההוצאות על טכנלוגייה יישארו השנה ללא שינוי ויצמחו ב-2004 ב-2.3% בלבד.



IBM (סימול IBM) נהנתה היום מהעלאת המלצה מצד UBS. אנליסט הבנק, בנג'מין רייצס, העלה את דירוג המניה ל"קנייה" מ"נייטרלי" ובנוסף העלה גם את מחיר היעד ותחזית הרווח למניה. עם זאת, נכנעה המניה לאווירה הכללית ואיבדה בסיום 0.2%, למרות שעלתה לאורך מרבית היום.



מניית ג'וניפר נטוורקס (סימול JNPR) ירדה ב-4.5% לאחר שמגזין "בארונ'ס" כתב כי מחיר המניה "מטורף" בגובהו. מתחרתה סיסקו (סימול CSCO) ירדה ב-1.3% לאחר שאנליסט בנק ההשקעות פרודנשל פייננשל חזר ואישר את מחיר היעד למניה ברמה של 25 דולר למניה.



אנליסט מורגן סטנלי, מארק אדלסטון, כתב היום שלמרות שנתוני הבסיס של תעשיית השבבים השתפרו וכעת צפויה התעשייה לרשום צמיחה של 4% בהכנסותיה ברבעון השלישי וצמיחה של 7% ברבעון הרביעי, עדיין על משקיעי השבבים לשמור על "משמעת בהערכות השווי", מאחר שלפי דעתו מחיר המניות כבר משקף את רוב החדשות הטובות.



לדבריו, ההשקעות הטובות ביותר במגזר הן עדיין אינטל (סימול INTC) וקואלקום (סימול QCOM), מאחר שהשתיים צפויות לרשום עלייה בביקוש למוצריהן במחצית השנייה של השנה. אינטל ירדה עם זאת ב-1.2%% אך קואלקום עלתה ב-1.5%. מדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה ירד ב-1.9%.



מניית אינטרפבליק (סימול IPG) ירדה ב-0.7% למרות שקבוצת המחקר זנית אופטימדיה העלתה את תחזית הוצאות הפרסום הגלובליות לצמיחה של 3.2% בשנת 2003, בעקבות עלייה בהוצאות רכישת מודעות וזמן פרסום בארה"ב.



מניית בואינג (סימול BA) ירדה ב-0.5% לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח שהחברה עלולה להידרש לשלם עד מיליארד דולר בעקבות הוצאות הקשורות לתקלות ב-6 לוויינים מסחריים שייצרה.



יצרנית הרכב דיימלר קרייזלר (סימול DCX) דיווחה שאישרה הסכם העסקה ראשוני של עובדיה חברי איגוד עובדי תעשיית הרכב (UAW), המניה ירדה ב-0.5%. חברות ג'נרל מוטורס (סימול GM) ופורד (סימול F) עדיין מנהלות דיונים עם נציגי ארגון העובדים ומניותיהן ירדו ב-0.7% ו-2% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully