וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות קלות במדדים

עידו אלון

16.9.2003 / 0:12

ביום הראשון למסחר השבוע דשדשו מדדי המניות סביב רמת האפס. נאסד"ק איבד 0.5%. הדאו ג'ונס רשם ירידה זעירה של 0.2%. אלווריון הגיעה לשווי שוק של 1.6 מיליארד שקל

מספר נתוני מאקרו שפורסמו לא השפיע כלל על המסחר במדדי המניות, שדישדשו סביב רמת האפס. התפוקה התעשייתית עלתה באוגוסט זה החודש השני ברציפות, וגם נתוני המלאי העסקי ליולי הפתיעו מעט לטובה. השוק גם נתמך על ידי המלצות שנתנו בתי ההשקעות לאפלייד מטיריאלס וליבמ.

מריל לינץ' העלה את המלצתו למניית אפלייד מטיריאלס מ"נייטרלי" ל"קנייה", וב-UBS העלו ההמלצה ליצרנית המחשבים האישיים יבמ ל"קנייה". ב-UBS ציינו כי עסקי השרתים העסקיים של החברה צפויים לצמוח ולתרום להגדלת נתח השוק שלה. מנגד, מניות הביטוח משכו את המניות לכיוון ההופכי בעקבות התקרבותו של ההוריקאן הנקרא איזבל לחוף המזרחי בארה"ב. לאור כל זאת, איבד מדד נאסד"ק 0.5% לרמה של 1,845 נקודות ודאו ג'ונס רשם ירידה זעירה של 0.2% לרף של 9,448 נקודות.

המניות הישראליות נסחרו במגמה מעורבת, וחברות רבות דיווחו על חוזים שנחתמו באחרונה. אמדוקס דיווחה על עסקה המהווה ניצחון נוסף במאבק מול מתחרתה בתחום פתרונות החיוב, קונברג'יס. חברת US סלולר, הספקית הסלולרית השמינית בגודלה בארה"ב, הסבה את בסיס מנויה באזור המערב התיכון של ארה"ב לפתרונות החיוב וניהול הלקוחות של אמדוקס. חברת US סלולר היא לקוחה קיימת של אמדוקס מאז 1995, והסבה זו מגיעה בעקבות החלטתה לאחד שתי מערכות חיוב שונות לפלטפורמה בודדת של אמדוקס. לפני כן, עשתה US סלולר שימוש בתוכנות של קונברג'יס עבור חלק מ-4.3 מיליון לקוחותיה שבאזורים אלו.

בבית ההשקעות אוסקר גרוס העריכו כי החוזה מסתכם בכמה מיליוני דולרים. אולם חשיבותו העיקרית היא בהחלפה נוספת של מערכות קונברג'יס באלו של אמדוקס. כך לדומה, החליפו מערכות של אמדוקס את אלו של קונברגי'ס בחברת ספרינט בעסקה של מאות מיליוני דולרים. המניה של אמדוקס עלתה ב-4% ל-21 דולר.

גם קומברס סיפקה הודעה למשקיעיה, אם כי בהיקפים כספיים קטנים יותר מאלו של אמדוקס. החברה סיפקה לפרטנר (מותג אורנג') פתרון הנקרא Fun Dial, המאפשר התאמת מנגינות או מסרים אישיים במקום הצליל ששומעים המתקשרים כאשר אין תשובה מצידו השני של הקו או בזמן שיחה ממתינה. אורנג' השיקה את המותג באחרונה, ולפי הערכות הוא זוכה להיענות נאה בקרב הצרכנים הסלולררים הצעירים. ההודעה הזו לא היתה ערבה מספיק עבור משקיעי קומברס, שהורידו את המניה קלות לרמה של 16.2 דולר.

חברת נייס נהנית בחודשים האחרונים מעניין גובר בעסקיה. מנהלי החברה ערכו פגישות עם גופי השקעות בארה"ב וחלקם הגיב ברכישות שהעלו את המניה והמחזורים. החברה, שצופה רווח של כ-13 מיליון דולר ב-2003, דיווחה על עסקה עם רשות התחבורה של ניו ג'רזי. במסגרת העסקה תתקין נייס את מערכות הקלטות הווידיאו הדיגיטליות שלה, נייס-ויז'ן, בתחנה המשולבת של רכבת ואוטובוס שהוקמה בניו ג'רזי. העסקה נאמדת בכמה מאות אלפי דולרים, ותספק מערכות הקלטה ל-200 המצלמות המותקנות בתחנה. בעקבות העסקה, רשמה נייס עלייה קלה לרמה של 17 דולר. רמה זו משקפת לחברה מכפיל של 22 לרווחים החזויים לה ב-2003.

חברה נוספת שזכתה להתעוררות מסוימת במניותיה ובמחזורי המסחר היא ארוטק. בשנה האחרונה ביצעה החברה תפנית עסקית. בעבר שמה החברה (בשמה הקודם אלקטריק פיול) על סוללות האבץ-אוויר, שמלבד אנרגיה סיפקו בעיקר הפסדים עבורה. ואולם באוגוסט 2002 רכשה ארוטק חברות העוסקות במיגון כלי רכב לשימושים צבאיים ובמדמי לחימה, והמשיכה בחילופי העומדים בראש הנהלתה (ראו גרף).

ארוטק עדיין רשמה הפסדים של כ-4 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2003, אולם בחברה יכולים להציג מספר זכיות בחוזים עבור הפתרונות הביטחוניים ואפילו עבור פעילות הסוללות הוותיקה שלה. ארוטק דיווחה על עסקה בהיקף של מיליון דולר למכירת מדמי לחימה עבור משרד חקירות במחלקת הבריאות ושירותי הרווחה של ארה"ב. משרד זה, על 400 הסוכנים שבו, אמור לספק שירותי חקירות ואבטחה למוסדות הרפואה והרווחה ומדמי הלחימה מיועדים לסניף הראשי בוושינגטון. המניה הגיבה לכך דווקא בירידה של 4% למחיר של 1.1 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של 38 מיליון דולר.

אל גל ההודעות הצטרפה גם חברת התוכנה מג'יק, אשר אינה מרבה בדרך כלל בפרסומים. החברה התקשרה עם ספקית הגז פז גז בעסקה למחשוב סניפיה של האחרונה. הפרויקט עתיד להניב למג'יק 500 אלף דולר אולם גם במקרה זה מנייתה לא התרשמה. מג'יק מקבוצת פורמולה ירדה ב-5% במחזור ער למחיר של 2.6 דולרים.

אלווריון, המפתחת מערכות אלחוטיות להעברת נתונים בפס רחב, פועלת בתחום שזכה בחודשים האחרונים לעניין רב בוול סטריט. בעקבות זאת זכתה המניה לרוח גבית, כמעט הוריקן, שהזניק את מנייתה ביותר מ-285% מתחילת השנה. אלווריון הוסיפה אחוז נוסף למחיר של 7 דולרים. מחיר זה משקף לחברה, שלא רשמה רבעון רווחי מאז תחילת 2001, שווי שוק של 1.6 מיליארד שקל (363 מיליון דולר). אלווריון רשומה למסחר גם בתל אביב, ובשווי כזה היא אף יכולה להיכנס למדד המעו"ף בעדכון הקרוב על חשבון חברות כגון אלקו החזקות.

מניות נוספות שרשמו עליות חדות במחזורים גבוהים מהממוצע הן בקווב שהוסיפה 12%, קמטק עם 9% וקומפיוג'ן שעלתה ב-5%. מנגד, נפלה נובה ב-12% לאחר שכ-100 אלף מניות החליפו ידיים, הרבה מעל הממוצע היומי שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully