וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר לשר אולמרט: הקפא הבאת 2,000 עובדים זרים לחקלאות

רותי סיני

16.9.2003 / 7:25

אורי יוגב שלח מכתב חריף לאולמרט ודרש לקבל את הנתונים ששימשו בסיס להחלטה; שרון החליט לבטל החלטה להקטין ב-2004 את מספר העובדים הזרים בחקלאות מ-28 אלף ל-19 אלף



הממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב, דורש משר התעשייה, המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, להקפיא את האישור שנתן להבאת 2,000 עובדי חקלאות מחו"ל. במכתב חריף ששיגר בשבוע שעבר לאולמרט, דרש יוגב לקבל את הנתונים המקצועיים המפורטים ששימשו בסיס להחלטה. ראש הממשלה, אריאל שרון, נעתר אמש להפצרות שר החקלאות, ישראל כץ, והחליט לבטל את ההחלטה להקטין ב-2004 את מספר העובדים הזרים בחקלאות מ-28 אלף ל-19 אלף.



יוגב פנה לאולמרט כבר בסוף אוגוסט, לאחר שנודע לו כי שר הפנים, אברהם פורז, מתכוון לאפשר כניסתם של אלפי עובדי חקלאות לישראל. "כוונה זו הינה בניגוד מפורש למדיניות הממשלה", כתב יוגב. "לא ייתכן כי בד בבד עם הפעלת המדיניות לצמצום היקף העסקתם של עובדים זרים ולהרחקת עובדים זרים לא חוקיים יוזרמו לישראל אלפי עובדים זרים נוספים". הוא ציין שבישראל נמצאים 2,000 עובדי חקלאות בלא היתר, שאותם אפשר להעסיק במשקים במקום לייבא אחרים. יוגב ביקשמאולמרט שלא יקבל החלטה עד לדיון בעניין בקבינט הכלכלי-חברתי.



אולם, לפני כשבועיים הודיע מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, למשרד הפנים כי אולמרט אישר להכניס 2,000 עובדי חקלאות. בתגובה כתב יוגב לאולמרט כי על אף בקשתו, התקבלה החלטה והתקיימה ישיבה שאליה לא הוזמן. יוגב גם כתב כי אין כל הצדקה לאישור שנתן אולמרט, מאחר שעל פי התוכנית הכלכלית ל-2004 תקטן המכסה של עובדי החקלאות.



בתשובה ליוגב כתב השבוע דינור, כי התקיימה ישיבה שבה השתתפו אולמרט ופורז, ונציג אגף התקציבים הוזמן אך לא הגיע. עוד ציין, כי דרישתו של יוגב לתיאום מקצועי עם האוצר תמוהה, הואיל והאוצר לא נועץ במשרד התמ"ת לפני שהחליט לקצץ את מכסת הזרים לשנת 2004 בלא תיאום. לגופו של עניין, הסביר דינור כי לחקלאים חסרים כבר כיום יותר מ-3,000 עובדים, בהתאם למכסות שאישרה הממשלה ל-2003 ולהבטחות שניתנו להם. הוא הוסיף כי בשנת 2004 אמורים לצאת מישראל 3,000 עובדים נוספים שיסיימו את חוזי העבודה. "לא ברור למנכ"ל התמ"ת מה מקור סמכותו של הממונה על התקציבים לדרוש להקפיא החלטת השר עד לדיון בקבינט", אמר אתמול דינור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully