וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות בדולר התחזקו: היציג נקבע על 4.485 שקלים

אמיר טייג

16.9.2003 / 15:37

היורו היציג ירד ב-0.9% לעומת היציג לרמה של 5.0346 שקלים. הבנק הבינלאומי: ירידות השערים - עדיין בהשפעת פקיעת הגלבועים


על רקע אישור תקציב המדינה לשנת 2004 בשעות הקטנות של הלילה, פתח הדולר את המסחר היום בהמשך מגמת הירידה אותה החל אתמול. שערו היציג של הדולר נקבע בירידה של 0.55% לרמה של 4.485 שקלים, ובכך חצה את רף ה-4.5 שקלים כלפי מטה, אותו חצה בסוף השבוע שעבר כלפי מעלה. לאחר ששמר בשעות הבוקר על יציבות, עבר היורו להיסחר בירידות שערים כאשר שערו היציג נקבע על 5.0346 שקלים - ירידה של 0.9% לעומת היציג של אתמול.

אמש בשעות הלילה אושר תקציב המדינה שכולל התאמה תקציבית של 10 מיליארד שקל, כלומר נשמר יעד הגירעון של 4%. יש לציין כי אמש הזהיר קונרד רויס מסטנדרד אנד פורס כי אם ייפרץ יעד גירעון של 4% יפחית כפי הנראה את דירוגה של ישראל. בכך רמז כי עמידה ביעד גירעון של 4%, שגם הוא יעד גבוה מהמתוכנן, תאפשר הותרת הדירוג על כנו.

דרור זק"ש, מנהל חדר המסחר של בנק הבינלאומי, מציין כי לא נרשם מסחר ער בדולר. זק"ש טוען כי הירידה בדולר של הימים האחרונים נובעת בעיקר מגורמים טכניים המושפעים עדיין מפקיעת הגלבועים. להערכתו, זרים ומקומיים רבים הצטיידו בדולרים בציפייה כי הדולר יזנק לקראת הפקיעה ולאחריה. לאחר שתחזית זו התממשה רק בחלקה, הם נאלצים בימים אלו למכור דולרים. להערכתו, מכירות אלו הם הגורם העיקרי לירידות השערים. לצד הגורם הטכני מזכיר זק"ש את הגורם המדיני. הדיבורים על חידוש הפסקת האש תומכים בחוסנו של השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully