וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ירד אל מתחת ל-117 ין בעקבות עליות השערים בטוקיו ושיפור תחזית הצמיחה של יפאן

רן דוידוב

16.9.2003 / 9:28

היורו מתחזק מול הדולר לרמה של 1.13 דולר בעקבות נתוני המקרו הפושרים שפורסמו אתמול בארה"ב; סוחרי המט"ח ממתינים להערכת המצב הכלכלית שימסור היום בערב הבנק הפדרלי



הדולר נחלש מול הין בעקבות אכזבה מסוימת מנתוני המקרו שפורסמו אתמול בארה"ב ועל רקע עלייה של כ-1% במדד ניקיי בטוקיו. היורו מתחזק אף הוא מול המטבע האמריקאי ושב אל מעל לרמה של 1.13 דולר. סוחרי המט"ח ממתינים להערכת המצב הכלכלית שימסור היום בערב הבנק הפדרלי לאחר שיודיע, על פי מרבית ההערכות, כי הוא מותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי. הדולר ירד לרמה של 116.95 ין לעומת 117.45 אמש. היורו מתחזק לרמה של 1.131 דולר לעומת 1.1285 אמש.



הין מתחזק מול הדולר גם לאחר שהבנק המרכזי של יפאן דיווח על שיפור בתנאים הכלכליים במשק השני בגודלו העולם. הבנק אמר כי ניכר שיפור בקצב היצוא ובהשקעות ההון במדינה. דברי הבנק הגבירו את הציפיות שכלכלת יפאן תשוב ותצמח ברבעון השלישי לאחר עלייה של 1% שנרשמה בתמ"ג ברבעון השני.



העלייה בשער הין עשויה להיות מוגבלת לאחר שבכיר במשרד האוצר היפאני אמר כי יפאן תפעל למניעת תנודתיות מוגזמת בשוק המטבעות ודחה את ההערכות כי מדינות המערב יפעילו על יפאן לחץ לרסן את התערבותה בשוק המט"ח במפגש ה-G7 שייערך בסוף השבוע בדובאי.



החולשה העיקשת בנתוני שוק העבודה האמריקאי עוררה חשש מפני פגיעה בצריכה הפרטית ומניעת קצב הצמיחה המזורז שנצפה לחודשים הקרובים. כתוצאה מכך נחלש הדולר בשבועות האחרונים בשוקי הכספים. אתמול רשם הדולר ירידות מול מרבית המטבעות לאחר שהתפוקה התעשייתית בארה"ב עלתה באוגוסט ב-0.1% בלבד, למטה מהתחזיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully