וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מעלה תחזיות המדד: האצה משמעותית בקצב האינפלציה ב-4 החודשים הקרובים ל-5.5% בשיעור שנתי

אמיר טייג

16.9.2003 / 10:20

לאחר פרסום מדד אוגוסט מעלה הפועלים את תחזיות האינפלציה לספטמבר ול-2003 כולה ל-0.7%; שער הדולר בסוף השנה - 4.75 שקלים



לאחר פרסום מדד אוגוסט מעלים בבנק הפועלים את תחזיות האינפלציה שלהם לחודש ספטמבר ולשנת 2003 כולה. כלכלני הפועלים צופים כי מדד ספטמבר יעלה בשיעור של 0.7% וזאת לעומת תחזית של 0.5% עד כה. בשנת 2003 הם צופים כי האינפלציה תסתכם בכ-0.7% לעומת תחזית של 0.5% עד כה.



יש לציין כי בשמונת החודשים הראשונים של השנה ירד המדד ב-1%, כלומר בהפועלים צופים האצה משמעותית בקצב האינפלציה בארבעת החודשים הקרובים לקצב שנתי של 5.5%.



להערכת כלכלני הפועלים, אומדן שיעור עליית המדד בספטמבר משקף עלייה בסעיף הדיור עקב פיחות השקל מול הדולר והמשך התייקרות שירותי הדיור, עלייה במחירי הפירות והירקות וירידה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה. בהפועלים מציינים כי עדכון תעריפי בזק מהווה גורם של אי ודאות במדד ספטמבר. מצד אחד יש הוזלה של תעריף היום וביטול של חיוב המינימום, ומצד שני התייקרות של תעריף הלילה והתשלום הקבוע.



כלכלני הפועלים סבורים כי בהמשך השנה צפויה התחזקות נוספת של הדולר מול השקל. מקור הערכה זו הוא בהנחות כי צמצום פערי הריביות מול חו"ל בכל הטווחים, הרעת המצב הבטחוני ואי הוודאות התקציבית יתמכו בהמשך פיחות השקל כך שבתום השנה יעמוד שער החליפין על 4.75 שקלים לדולר. בלימת הייסוף וחידוש הפיחות יביאו לחידוש עליות המחירים והאינפלציה תסתכם השנה ב-0.7%, כלומר המדד יעלה בארבעת החודשים האחרונים של השנה בקצב שנתי של כ-5.5%.



לגבי שנת 2004 צופים בהפועלים צמיחה מתונה בישראל, יציבות במדיניות המוניטרית ופיחות מתון של שער החליפין. גורמים אלו יביאו לאינפלציה התואמת את יעד הממשלה. יש לציין כי הפועלים נוקט קו שמרני לגבי שיעור הצמיחה בשנת 2004 וצופה צמיחה של 1.5%, בהשוואה לצמיחה של 2.5% שצופים באוצר וכלכלני בנק לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully