וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמול ומרלז במו"מ לרכישת 240 תחנות דלק בארה"ב

אילן מוסנאים

16.9.2003 / 10:25

החברות השלימו במארס השנה רכישה של 169 תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב

גמול ומרלז פועלות להרחבת פעילות תחנות הדלק שלהן באזור וירג'יניה בארה"ב. החברות מסרו היום לבורסה כי החברה הבת ג'י.פי.אם מנהלת מגעים לרכישה של 240 תחנות דלק בארה"ב תמורת סכום של כ-80 מיליון דולר. בנוסף, אם תצא העסקה אל הפועל, תגדל עלות הרכישה של ג'י.פי.אם בסכום נוסף של כ-15-25 מיליון דולר.

תחנות הדלק לעיל, אם יירכשו, יצטרפו לתיק של כ-169 תחנות דלק וחנויות נוחות שג'י.פי.אם השלימה בחודש מארס האחרון, בעת שרכשה את רשת פאס מארט תמורת כ-35 מיליון דולר וסכום נוסף של כ-8 מיליון דולר עבור מלאים. מגמול נמסר כי ג'י.פי.אם בוחנת אפשרויות למימון הרכישה על ידי גורמים בנקאיים אמריקאיים. עם זאת החברה מציינת כי בשלב זה אין כל ודאות שהעסקה תושלם.

בימים הקרובים צפויה להיחתם עסקת גמול במסגרתה תרכוש חברת אמ.פי.איי, שבשליטת מרלז של איל יונה, את השליטה בגמול מידי האחים אדי וג'ולס טראמפ. האחים טראמפ יעבירו את מניותיהם בגמול (כ-65%) לחברה חדשה שאמ.פי.איי תחזיק ב-70% ממניותיה. העסקה תתבצע בשווי של כ-120 מיליון דולר, הגבוה פי ארבעה משווי השוק של החברה.

במועד הסגירה תשלם אמ.פי.איי לאחים טראמפ 5.8 מיליון דולר במזומן וכן היא תיקח עליה את רוב יתרת ההלוואה (בהיקף של כ-71 מיליון דולר) שבנק הפועלים העמיד לאחים טראמפ ב-2001 לצורך רכישת השליטה בגמול. האחים טראמפ ייוותרו עם חשיפה של כ-7 מיליון דולר לחוב לבנק הפועלים. בנוסף קיבלה אמ.פי.איי אופציה לרכוש את יתרת המניות של האחים טראמפ בחברה (19.5% לערך) תמורת סכום של 7.5 מיליון דולר ולפי שווי של כ-38.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully