וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אופטיר של ישראל מזין ואלי משיח גייסה 8.6 מיליון דולר

צורי דאר

16.9.2003 / 11:02

את הסבב הובילו כרמל ונצ'רס ופיטנגו; מזין ומשיח מכרו ב-1998 את חברת ממקו לפלטינום תמורת כ-400 מיליון דולר



חברת הסטארט אפ אופטיר (OpTier), המפתחת פתרונות תוכנה לניהול אוטומטי של ביצועי יישומים, השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של 8.6 מיליון דולר. כרמל ונצ'רס ופיטנגו ונצ'ר קפיטל הובילו את הגיוס.



אופטיר מפתחת את הדור הבא של פתרונות תוכנה לניהול ביצועי יישומים לסביבות מחשוב מודרניות רב-שכבתיות (Multi Tier). החברה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם ארגוני המחשוב של חברות מהגדולות והמובילות בעולם מתוך מטרה להוציא לשוק פתרון שתואם לצורכי מגוון רחב של לקוחות.



בעקבות ההשקעה הצטרפו לדירקטוריון החברה אבי זאבי, שותף מייסד בכרמל ונצ'רס, ורמי ברכה, שותף מנהל בפיטנגו.



רמי ברכה אמר כי לאופטיר פתרון שייתן מענה ממשי לדרישת הלקוחות לעבור למודלים של "מחשוב לפי דרישה" (On Demand Computing) וניהול דינמי של משאבי מחשוב (Utility Computing). לדברי אבי זאבי, השוק בו פועלת אופטיר - ניהול ביצועי יישומים - מתפתח בקצב מהיר והינו אחד מהתחומים החשובים ביותר לחברות ותאגידים גדולים.



אופטיר הוקמה בסוף שנת 2002 על ידי ישראל מזין ואלי משיח. מזין, המשמש כיו"ר אופטיר, ומשיח הקימו בעבר את חברת אבטחת המידע ממקו. ממקו נמכרה ב-1998 לחברת התוכנה פלטינום תמורת כ-400 מיליון דולר. אלא שבתוך כחצי שנה צללה מניית פלטינום ב-70% ושווי העסקה צנח לשווי של 150 מיליון. למזלם של מזין ומשיח רכשה ענקית התוכנה CA באפריל 1999 את פלטינום תמורת 3.5 מיליארד דולר. מזין, אחיו אורי ומשיח גרפו כ-130 מיליון דולר במזומן מהעסקה.



מאוחר יותר הקימו מזין ומשיח את חברת אמיקום שהתמקדה בהשקעה ובליווי חברות סטארט אפ. אמיקום נמכרה ביולי 2001 לחברת התוכנה דיוויין לפי שווי של 26 מיליון דולר - פחות ממחצית מהסכום שגייסה. דיוויין, שעסקה בבליעת חברות בשנתיים האחרונות, פשטה את הרגל בתחילת השנה לאחר ששרפה מיליארד דולר.



כמנכ"ל אופטיר משמש יורי לביא, ששימש כמנהל פיתוח בחברת קומפיו-וור (Compuware-CPWR). לאופטיר משרדים ראשיים בניו יורק ומרכז פיתוח ברמת גן. החברה מעסיקה כ-15 עובדים וממשיכה בימים אלו בהרחבת צוות הפיתוח בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully