וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי צפוי להותיר את ריבית הבסיס בארה"ב ברמה הנוכחית

סוכנויות הידיעות

16.9.2003 / 10:58

החלטת הריבית של ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי של ארה"ב צפויה להתפרסם הערב ב-21:15 לפי שעון ישראל

הבנק הפדרלי צפוי להחליט להותיר את ריבית הבסיס ברמתה הנוכחית של 1% - הנמוכה ביותר מאז 1958 - בפגישתו היום, ולשוב להביע את נכונותו להשאיר את הריבית ברמה נמוכה גם במידה שתירשם התאוששות בצמיחה של כלכלת ארה"ב, כך לפי הערכות הכלכלנים בארה"ב.

ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי, המתכנסת היום לדון במדיניות הריבית, צפויה לפרסם את החלטתה היום בשעה 21:15 לפי שעון ישראל.

למרות סימנים להתאוששות הכלכלה האמריקאית, שוק התעסוקה בארה"ב טרם הראה סימנים דומים, ועקב כך ממשיכה לאיים על הכלכלה האפשרות כי בחלוף השפעת הקלות המס הזמניות, תשוב הצמיחה לדשדש.

מרבית הכלכלנים צופים כי הבנק הפדרלי יחזור ויביע דאגה מהאטה נוספת בשיעור האינפלציה, וישוב על התחייבותו מפגישת אוגוסט לפיה הוא עשוי להותיר את הריבית ברמה נמוכה "למשך תקופה ניכרת". חלקם אף גורסים כי מחויבותו של הבנק המרכזי של ארה"ב למדיניות של ריבית נמוכה עשויה להתחזק לנוכח חולשתו המתמשכת של שוק התעסוקה האמריקאי.

באוגוסט אבדו 93 אלף מקומות עבודה בארה"ב, וזאת בניגוד להערכות כי שוק העבודה החל שוב לצמוח. ההתאוששות הכלכלית בארה"ב נכנסה באחרונה לחודש ה-22, אך לעת עתה הכלכלה אינה מייצרת מקומות עבודה חדשים.

מרבית הכלכלנים צופים כי התאוששות הכלכלה תימשך וכי בסופו של דבר תועלה גם הריבית, אולם מיעוט קטן בקרב הכלכלנים מעריך כי ההתאוששות עשויה להתעכב, וכי הבנק הפדרלי ייאלץ לבצע הורדה נוספת של הריבית. הבנק המרכזי הוריד את הריבית לרמה של 1% בחודש יוני - הורדת הריבית ה-13 במספר מאז תחילת שנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully