וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: נתוניה הפיננסיים של נור משקפים מיצוב עסקי נמוך מהממוצע

גתית פנקס

16.9.2003 / 11:28

במעלות סבורים כי על אף גיוס 4 מיליון דולר ושיפור התנאים להחזר החוב לבנק הפועלים ולאומי, איתנותה הפיננסית של החברה היא נמוכה מאוד. מורידים את דירוג התחייבויותיה ל-CCC


חברת הדירוג הישראלית מעלות הורידה את דירוג ההתחייבויות של נור מקרופרינטרס הישראלית מ-BB ל-CCC, דירוג שמשמעותו היא שייתכן שהחברה תתקשה לפרוע תשלומים. האנליסט אלכס מיינסטר ממעלות מציין כי נור, המתמחה בפיתוח וייצור מדפסות דיגיטליות לפורמט רחב וענק, חווה הרעה מתמשכת בסביבתה העסקית וכתוצאה מכך גם נרשמת הרעה בנתוניה הפיננסיים.

"נתוני החברה משקפים מיצוב עסקי ופיננסי נמוכים בהרבה מהממוצע, כמתבטא בירידה בהכנסות ואיבוד נתחי שוק, הפסדים תפעוליים, גירעון בתזרימי מזומנים ורמת מינוף גבוהה", כותב מיינסטר. הוא מוסיף כי במחצית הראשונה של השנה החברה המשיכה בביצוע תוכנית הארגון מחדש שלה במישור הניהולי (ובעיקר במינוי דוד אמיר למנכ"ל החברה), התפעולי והפיננסי ואולם ההשלכות של הפעולות האלה טרם נראות במלואן והתהליך לא הגיע לסיומו.

במחצית השנה הראשונה החברה ייצרה הכנסות של 30.2 מיליון דולר - ירידה של 33% מהמחצית המקבילה. בהכללת הוצאות חד פעמיות כמו הפרשות לירידת ערך מוניטין, הוצאות רה ארגון ומחיקת חובות אבודים, החברה דיווחה על הפסד של 17.4 מיליון דולר במחצית השנה הראשונה.

על אף הצעדים שנקטה החברה כדי לשפר את יתרות המזומנים שלה וההתחייבויות, כמו גיוס של 4 מיליון דולר מקבוצת בעלי מניות ובהם דן פורג'ס היו"ר (המחזיק ב-28.5% מהחברה) והגעה להסכם חדש עם הבנקים המלווים, הפועלים ולאומי, להם היא חייבת כ-39 מיליון דולר, הם סבורים כי איתנותה הפיננסית של החברה היא עדיין נמוכה מאוד וכי יחסי הכיסוי שלה הם נמוכים מן הממוצע. שווי השוק של החברה הוא 9.6 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully