וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיעת הגלבועים מוסיפה להשפיע על המסחר במט"ח

אמיר טייג

16.9.2003 / 11:38

אילן ויסקין מלאומי: "למוסדיים לוקח מספר ימים עד שמגיעים לפוזיציה הרצויה". דרור זק"ש מהבינלאומי: ספקולנטים שהימרו כי הדולר יתחזק חדות לאחר הפקיעה נאלצים למכור

בשלושת ימי המסחר האחרונים נסחר הדולר כמעט ללא קשר לאירועים הכלכליים והמדיניים, אשר מאפיינים את המסחר בימים כתיקונם. אתמול נחלש הדולר בשיעור חד יחסית של 0.5%, והיום הוא יורד ב-0.3% נוספים, וזאת למרות התפתחויות התקציב שהיו אמורות בימים אחרים להניע את הדולר מעלה.

בשני חדרי המסחר המובלים, של לאומי והבינלאומי, טוענים כי התנתקות המסחר בדולר מהאירועים נובעת מהשפעת פקיעת האג"ח מסוג גלבוע אתמול, על פי שערו היציג של הדולר שנקבע ביום חמישי.

אילן ויסקין, מנהל חדר העסקאות של בנק לאומי, טוען כי גופים רבים עדיין לא השלימו את ההתאמות הנדרשות לפוזיציות המט"חיות שלהם. "לגופים המוסדיים לוקח מספר ימים עד שמגיעים לפוזיציה הרצויה", אומר ויסקין, ומציין כי שערו הנוכחי של הדולר קרוב מאוד לשער הפקיעה שנקבע ביום חמישי על 4.489 שקלים. מאחר שמדובר בגורם השפעה קצר טווח יחסית, מעריך ויסקין כי הדולר עשוי לחזור ולרשום עליות שערים כבר בטווח הקצר.

דרור זק"ש, מנהל חדר המסחר של הבנק הבינלאומי, מצטרף לעמדה זו. להערכתו, זרים ומקומיים רבים הצטיידו בדולרים בציפייה כי הדולר יזנק לקראת הפקיעה, ולאחריה בעקבות רכישות של גופים מוסדיים מקומיים. לאחר שתחזית זו התממשה רק בחלקה, הם נאלצים בימים אלו למכור דולרים. להערכתו, מכירות אלו הן הגורם העיקרי לירידות השערים.

הירידה בדולר מחזקת את ההערכות כי גופים ספקולטיוויים רבים צפו עליות שערים חדות יותר בדולר נוכח פקיעת הגלבועים בהיקף חסר תקדים של 5.1 מיליארד שקל. גופים אלו הצטיידו בדולרים בציפייה כי הדולר יתחזק בימים שלאחר הפקיעה. למרות הציפיות, הדולר התנהג באיפוק יחסית ולא עלה בשיעור חד. גופים אלו נאלצו למכור את הדולרים על מנת להימנע מהפסדים גבוהים.

כעת נסחר הדולר בירידה של 0.24% לעומת שערו היציג ל-4.499 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully