וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופק: עם סיום מהלכי המיזוג בין סהר לציון תשוב הראל השקעות לקדמת ענף הביטוח; מעלה ההמלצה ל"תשואת יתר"

אילן מוסנאים

16.9.2003 / 12:02

האנליסטית רווית וולקוביץ מעלה את מחיר היעד למניה מ-545 ל-570 שקל - גבוה בכ-18% ממחירה בבורסה; תדווח ב-2003 על צמיחה של 115% ברווחים ל-290 מיליון שקל



התוצאות של הראל השקעות עלו על הציפיות שלנו עקב רווחי השקעה גבוהים מהצפוי, שבלטו בעיקר בתחום ביטוח החיים. כך כותבת האנליסטית רווית וולקוביץ מבית ההשקעות אופק ניירות ערך. היא מחליטה להעלות את ההמלצה שלה למניה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", ואת מחיר היעד מרמה של 545 שקל ל-570 שקל. מחיר היעד החדש גבוה בכ-18% ממחירה של המניה בבורסה.



באופק מציינים כי רמת ההוצאות של החברה המשיכה להיות גבוהה יחסית, דבר שפגע בביצועים שלה במחצית. רמת הרווחיות החיתומית שלה היתה חלשה ביחס לרבעונים קודמים ולתוצאות המתחרות, וברבעון השני נרשמה גם הרעה בצד התביעות.



באופק מציינים כי הסיבה להרעה ברווחיות החיתומית של הראל היא בעיקר עלייה בהוצאות ההנהלה והכלליות של החברה, שנבעו מהמיזוג בין החברות הבנות סהר ציון ושילוח. בנטרול הוצאות אלו, היתה החברה מציגה תוצאות טובות בהרבה, ולכן באופק מסיקים כי מעמדה הטוב של החברה בענף נשמר ויש לצפות שתחזור לקדמת הענף עם סיום מהלכי המיזוג.



בנוסף כותבת וולקוביץ כי הרווחיות בתחום הביטוח הכללי ניתנת לשליטה טובה יחסית גם בטווח הקצר, כך שמהלכים מתאימים בצד התעריפים, או הקפדה בחיתום, יביאו תוצאות במהרה.



באופק מעדיפים בנקודת זמן זו, בה עדיין אין סימנים לשינוי במצב הכלכלי, חברות מוטות ביטוח כללי לנוכח הציפייה לשיפור ברווחי החיתום בהשוואה ל-2003. בתחום ביטוח החיים, הסביבה העסקית עדיין חלשה, ועל כן התלות בביצועי השקעות גבוהה יותר. וולקוביץ מעריכה שהראל תסיים את 2003 עם רווח מעסקי ביטוח של כ-525 מיליון שקל, ורווח נקי של 290 מיליון שקל - צמיחה של 115% בהשוואה לרווח של 134.5 מיליון שקל ב-2002. ב-2004 צפויה החברה לדווח על רווח מעסקי ביטוח של 400 מיליון שקל ורווח נקי של 200 מיליון שקל.



היות ו-70% מפעילות הראל נמצאת בביטוח הכללי (כולל בריאות), ולנוכח העובדה שבחודש האחרון המניה סגרה את פער הדיסקאונט מול מניות כלל ביטוח והפניקס, באופק מחליטים לעדכן את ההמלצה למניה כלפי מעלה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully