וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמצעי התשלום באוגוסט עלו ב-3.8% לרמה של 32.3 מיליארד שקל

אמיר טייג

16.9.2003 / 12:13

בנק ישראל: האינפלציה הצפויה עומדת על 1.6% בשנה הקרובה. המגמה ממשיכה לחזק את ההערכה כי הנגיד יאט את קצב הפחתת הריבית

אמצעי התשלום המשיכו לעלות באוגוסט, חודש שני ברציפות. בתום אוגוסט עמדו אמצעי התשלום במשק על רמה של 32.3 מיליארד שקל, עלייה של 3.8% לעומת חודש יולי. רמת אמצעי התשלום בחודש אוגוסט היא הגבוהה ביותר מאז חודש יוני 2002, כך שב-12 החודשים האחרונים הם רשמו עלייה של 3.1%. את הנתונים מוסר היום בנק ישראל.

עד נמסר מבנק ישראל כי האינפלציה הצפויה על פי שוק ההון בשנה הקרובה עומדת על 1.6%. בשנתיים הקרובות צופים בשוק ההון כי קצב האינפלציה השנתי יעמוד על 2.9%, ובשלוש השנים הקרובות ואילך תסתכם האינפלציה השנתית ב-3.9%. יש לציין כי הרמה הנוכחית של הציפיות מהווה עלייה של 1.2% לעומת רמת השפל שנרשמה בחודש מאי, אך ירידה לעומת נתוני חודש יולי בה עמדה האינפלציה השנתית הצפויה על 2.5% בשנה הקרובה.

אמצעי התשלום והאינפלציה הצפויה מהווים שני אינדיקטורים חשובים עבור בנק ישראל בבואו להחליט על מדיניות הריבית בטווח הקצר. ההערכות הן כי בנק ישראל ימשיך גם באוקטובר את מגמת הפחתת הריבית בה הוא נוקט מתחילת השנה, אולם הוא צפוי להאט את קצב ההפחתה לעומת החודשיים האחרונים. נתוני אמצעי התשלום, מחד גיסא, ונתוני האינפלציה הצפויה, מאידך גיסא, תומכים בהערכה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully