וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירמת רואי החשבון זיו האפט: כשלים ניהוליים הביאו 40% מהעמותות למצוקה תקציבית

ניצן כהן

16.9.2003 / 12:24

מנתוני מס הכנסה עולה ש-23% מהמלכ"רים בישראל דיווחו ב-2003 דיווחים בלתי תקינים לעומת 17% ב-2001



כ-40% מהעמותות והמלכ"רים בישראל נמצאים במצוקות תקציביות הנובעות מכשלים ניהוליים, כך עולה מסקר שערכה חטיבת המלכ"רים בפירמת רואי החשבון זיו האפט. רפי האפט, שותף בכיר, מציין שיש היום בישראל כ-20 אלף מלכ"רים שרובם ממומנים על ידי משרדי הממשלה וגופים ציבוריים נוספים. בשנת 2002 הגיעה התמיכה של הגופים הציבוריים במלכ"רים ל-9 מיליארד שקל.



הכשלים הניהוליים בעמותות נובעים, לטענת פירמת רואי החשבון, מכך שהם לא השכילו להבין עד היום כי עליהם להתנהל כעסק לכל דבר. "העובדה כי מרבית האנשים אשר עומדים בראשם של העמותות והמלכ"רים אינם מנהלים מקצועיים, בעלי כישורים מתאימים, מביאה להתנהלות לא נכונה של גופים אלו". בזיו האפט מעריכים עוד שחוסר התמקדות של העמותות בפעילויות ספציפיות וחוסר תכנון לטווח ארוך, הם הגורמים העיקריים להתנהלות הלא נכונה של גופים אלה.



מס הכנסה פירסם לאחרונה את ממצאי הבדיקות שערך בקרב שורה ארוכה של מלכ"רים. מנתוני מס הכנסה עולה כי כ-23% מהמלכ"רים ניהלו ב-2003 מערכת דיווח כספי לא תקינה וזאת לאחר שרק 17% מהם ניהלו מערכת לקויה בשנת 2001. "ב-20 השנים האחרונות נרשמו בישראל כ-30 אלף עמותות ומלכ"רים מתוכם כ-1,300 ב-2003. מגזר המלכ"רים בישראל הוא מהגדולים בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה ומדורג במקום הרביעי אחרי הולנד, אירלנד ובלגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully