וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב נאמן: אם לא יהיו הפחתות מס, מדינת ישראל תצעד לאחור

ניצן כהן

16.9.2003 / 13:33

רו"ח אבי הלר, מנהל מחלקת מסים בקסלמן וקסלמן: נראה שהטלת מס על עובדים זרים העובדים במשקי בית נועדה יותר להילחם בעובדים הזרים מאשר לגבות מס

בכנס לרגל שנה לרפורמה במס שערכו משרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן ומשרד עו"ד הרצוג פוקס נאמן, אמר יעקב נאמן, לשעבר שר המשפטים והאוצר, שאם האוצר לא יפחית את נטל המס בישראל הכלכלה הישראלית תצעד לאחור. "מה שנעשה עד היום הוא לא מספיק ואם לא יהיו הפחתות נוספות בנטל המס לרמה מקבילה לזו של המדינות עימן אנו מתחרים, מדינת ישראל לא תתקדם ותלך לאחור". נאמן הוסיף שיש לצמצם כפילויות מנגנוניות ובכך לייצר מקורות לחיסכון תקציבי והפחתת מסים.

רו"ח אבי הלר, שותף ומנהל מחלקת המסים בקסלמן וקסלמן, אמר שבכל הקשור למיסוי הטבות בגין הקצאת אופציות לעובדים, ישנה בירוקרטיה מיותרת ושימת דגש על נושאים לא הכרחיים. "בלתי אפשרי המצב שבו מנהל כספים אינו יכול להיות נאמן לתוכנית אופציות מכיוון שגם לו יש אופציות - אלה כללים ארכאיים".

הלר הוסיף כי מיסוי עובדים זרים העובדים במשקי בית גורם למצב בו עלויות הגבייה גבוהות יותר מההכנסות הצפויות ממנו. "נראה כי המס נועד יותר למלחמה בעובדים הזרים ופחות לצורכי הגדלת ההכנסות". עוד אמר הלר כי בחקיקת הרפורמה בשוק ההון קיימות מלכודות מס שיוצרות עיוות לפיו יידרשו עסקים לשלם מס על הפסדים, דבר המחייב, לטענתו, היערכות באופן הפעילות בשוק ההון, כמו למשל מתי לקנות ומתי למכור ני"ע מסוימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully