וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון סנואו רומז: נקבל את שינוי יעד הגירעון - לא צפוי עיכוב בהנפקת אג"ח בגיבוי הערבויות

אמיר טייג

16.9.2003 / 12:59

כך נודע ל-TheMarker; כלכלנים בכירים לשר האוצר האמריקאי: חשש כי במסגרת התקציב החדש ישראל לא תעמוד בגירעון של 4%; במסגרת הסכם הערבויות התחייבה ישראל לשמור על גירעון של 3% ב-2004



הכלכלנים הבכירים שנפגשו היום עם שר האוצר האמריקאי, ג'ון סנואו, הביעו בפניו חשש כי ישראל לא תהיה מסוגלת לעמוד ביעד גירעון של 4% במסגרת התקציב הנוכחי, שאושר בממשלה אתמול בלילה. כך נודע ל-TheMarker.



בפגישה שנערכה בין שורה של כלכלנים, ביניהם אבי בן בסט, בן ציון זילברפרב, גיל בפמן וליאו ליידרמן ובין סנואו, הציגו הכלכלנים את עמדתם לגבי התקציב החדש ונתנו ציון גבוה להחלטה של האוצר להעלות את יעד הגירעון ב-1% לרמה של 4%, אך מנגד נתנו ציון נמוך להרכב התקציב והסיכוי כי אכן יעודד צמיחה.



סנואו בעיקר הקשיב לדברי הכלכלנים, אך רמז כי האמריקאים קיבלו בחיוב את שינוי יעד הגירעון ולפיכך אינם צפויים לעכב, לפי שעה, את הנפקת האג"ח מגובה הערבויות. יש לציין כי בכתב הערבויות התחייבה המדינה לעמוד ביעד גירעון של 3%, ולפיכך באופן טכני יכלו בממשל האמריקאי לעכב את ההנפקה לאחר ששונה יעד הגירעון.



בעת הצגת הצעת האוצר לתקציב 2004, התייחס שר האוצר נתניהו לנקודה, ואמר כי באוצר קיבלו מהאמריקאים סימנים חיוביים בנוגע לשינוי יעד הגירעון. כמו כן, אתמול רמז קונרד רויס, האנליסט שמסקר את ישראל מטעם סטנדרד אנד פורס, כי לא צפוי שינוי דירוג החוב גם לאחר העלאת יעד הגירעון ל-4%. עם זאת הזהיר כי אם יעד זה ייפרץ, סביר כי יפחית את הדירוג.



במסגרת הסכם הערבויות, הוקמה ועדה משותפת לאמריקאים בהשתתפות נציגים ישראלים אשר תפקידה לסקור את הפעילות הכלכלית בישראל, ולפקח כי אכן מתקיימים התנאים הקבועים בהסכם הערבויות. סנואו הבהיר כי ועדה זו תפעל במהלך השנה, ותבחן באופן שוטף את העמידה ביעדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully