וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתשים אגן תגייס 100-200 מיליון דולר בהנפקה בבורסה של לונדון

אילן מוסנאים וניצן כהן

16.9.2003 / 16:43

את המהלך במסגרתו תנפיק החברה 10%-15% ממניותיה יובילו מריל לינץ' ויו.בי.אס. כור צפויה לבצע הצעת מכר במסגרת ההנפקה. דובר מכתשים: זו ספקולציה

חברת האגרוכימיה מכתשים אגן חתמה על הסכם עם מריל לינץ' לפיו בית ההשקעות יוביל את החברה לגיוס של 100-200 מיליון דולר בהנפקה של 10%-15% ממניות החברה בלונדון במהלך הרבעון הראשון של 2004, כך נודע ל-TheMarker. חתם משנה בהנפקה באירופה יהיה בית ההשקעות יו.בי.אס. עוד נודע כי במסגרת ההנפקה גם קונצרן כור, בעל השליטה במכתשים אגן, ימכור חלק ממניותיו בחברה.

כור מחזיקה בכ-48.78% ממניות מכתשים אגן, שנחשבת ליהלום בכתר בפורטפוליו של חברת האחזקות. השווי בהנפקה ינוע בין 1 ל-1.33 מיליארד דולר, וזאת לעומת שווי שוק של כ-1.04 מיליארד דולר בו נסחרת מכתשים אגן אחרי שעלתה בכ-64% מתחילת השנה ובכ-7.5% מתחילת החודש. מניות מכתשים אגן ריכזו בימים האחרונים מחזורים גבוהים עקב רכישות של משקיעים זרים, שהתכוננו כפי הנראה למהלך. גם מניית כור, שעשויה לקצור רווחי הון נאים במהלך, ריכזה פעילות ערה, והיום היא מרכזת מחזור של כ-14 מיליון שקל.

מכתשים אגן דיווחה אתמול, בתגובה לידיעה בעיתון "ידיעות אחרונות", כי היא בוחנת אפשרויות גיוס הון שונות בחו"ל או בישראל, וכי מקום הגיוס והיקפו טרם נקבעו. "ידיעות אחרונות דיווח אתמול כי הנהלת מכתשים אגן בחרה בבית ההשקעות מריל לינץ' להוביל את ההנפקה. דובר מכתשים אגן מסר היום כי כל פרט, מעבר להודעת החברה אתמול, הוא בגדר ספקולציה. דובר כור סירב להגיב לידיעה.

מכתשים אגן השלימה במארס האחרון רכישה של 11 קווי מוצרים מחברת באייר. החברה שילמה סכום של כ-207 מיליון יורו עבור המוצרים שמכירותיהם ב-2001 הסתכמו בכ-124 מיליון יורו, וכ-95% מהם נמכרו באירופה. מהלך הרכישה בוצע כחלק מהאסטרטגיה של החברה להרחיב את הפעילות שלה באירופה על חשבון המכירות לאזור אמריקה הלטינית.

צמצום החשיפה לאמריקה הלטינית, שבאמצע 2002 הייתה בעיצומו של משבר פיננסי כבד, והגדלת הפעילות באזור מערב אירופה היציב הובילו את מכתשים אגן למהפך בתוצאות הכספיות. בזכות זאת דיווחה החברה במחצית הראשונה של 2003 על צמיחה של כ-33% בשורת המכירות שלה לרמה של כ-279.6 מיליון דולר ועל זינוק של כ-60% ברווח הנקי שלה לרמה של כ-23.6 מיליון דולר.

מנכ"ל החברה, שלמה ינאי, מסר בעקבות הדו"חות הכספיים של הרבעון השני כי החברה עובדת היום על קפיצת המדריגה הבאה שלה ועשויה לבצע רכישה נוספת עד סוף 2003 או ברבעון הראשון של 2004. הגיוס הנוכחי נועד כפי הנראה לממן את הרכישה הנוספת או להמיר את האשראי שהחברה נטלה לצורך ביצוע עסקת באייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully