וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים קלות בוול סטריט בהמתנה להערכת המצב של הבנק הפדרלי; נורטל מזנקת ביותר מ-5%

רן דוידוב

16.9.2003 / 17:02

ע"פ הדיווחים זכתה החברה בחוזה בהיקף של 1 מיליארד ד' מאורנג' הצרפתית; לוקהיד מרטין יורדת ב-2% לאחר שהודיעה על רכישת חברת טכנולוגיית המידע טיטאן ב-2.4 מיליארד ד'; טיטאן קופצת ב-25%



עליות שערים קלות נרשמות עם פתיחת המסחר בוול סטריט תוך המתנה להערכת המצב שישמיע הערב הבנק הפדרלי בנוגע לכלכלת ארה"ב. מספר הודעות חיוביות ממגזר ציוד התקשורת תורמות למדד נאסד"ק, שעולה בכ-0.5%. מדד דאו ג'ונס מסתפק בעלייה של 0.2%.



הבנק הפדרלי צפוי להחליט להותיר את ריבית הבסיס ברמתה הנוכחית של 1% - הנמוכה ביותר מאז 1958 - בפגישתו היום, ולשוב להביע את נכונותו להשאיר את הריבית ברמה נמוכה גם במידה שתירשם התאוששות בצמיחה של כלכלת ארה"ב, כך לפי הערכות הכלכלנים בארה"ב.



ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי, המתכנסת היום לדון במדיניות הריבית, צפויה לפרסם את החלטתה היום בשעה 21:15 לפי שעון ישראל. למרות סימנים להתאוששות הכלכלה האמריקאית, שוק התעסוקה בארה"ב טרם הראה סימנים דומים, ועקב כך ממשיכה לאיים על הכלכלה האפשרות כי בחלוף השפעת הקלות המס הזמניות, תשוב הצמיחה לדשדש.



קודם לתחילת המסחר פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. המדד עלה ב-0.3%, בהתאם לתחזיות, הודות לזינוק חד במחירי האנרגיה. מדד הליבה, המנכה את השפעת רכיבי האנרגיה והמזון, עלה ב-0.1% בלבד. קצב האינפלציה השנתית עומד כעת על 2.2%. בניכוי רכיבי המזון והאנרגיה עומד קצב האינפלציה של 1.3% - שפל של 37 שנה.



קואלקום (סימול QCOM), יצרנית שבבי הסלולר וטכנולוגיית הרשתות, העלתה את תחזית הרווח לרבעון הנוכחי ושנת הכספים. החברה צופה כי הרווח ברבעון הכספים הרביעי יהיה ברף העליון של טווח התחזיות הקודם, אולם ההכנסות מרשיונות לטכנולוגיית CDNA היו נמוכות ברבעון הקודם מן התחזיות ומנייתה, שעלתה במסחר לפני הפתיחה, יורדת כעת בלמעלה מ-1%.



נורטל מזנקת ב-5% לאחר שהעיתונות הצרפתית דיווחה שהחברה זכתה בחוזה בן 1.1 מיליארד דולר להספקת רכיבים לרשת תקשורת סלולר בת הדור השלישי לאורנג' הצרפתית.



ענקית התעשיות הבטחוניות לוקהיד מרטין (סימול LMT) תרכוש את חברת טיטאן (סימול TTN) - המספקת טכנולוגיית מידע למשרד ההגנה של ארה"ב - תמורת כ-1.8 מיליארד דולר במזומן ובמניות. לוקהיד יורדת על רקע ההודעה ב-2%. טיטאן קופצת בלמעלה מ-25%.



לוקהיד מסרה כי העסקה תסתכם למעשה ב-2.4 מיליארד דולר, משום שהיא תקבל על עצמה חובות של טיטאן בסך 580 מיליון דולר. הרכישה אמורה לשפר את יכולתה של לוקהיד לנהל רשתות מידע ממשלתיות, ולספק שירותי מודיעין ומעקב רבים יותר.



בעלת רשת חנויות הדונטס, חברת קריספי קרים (סימול KKD), יורדת בלמעלה מ-6% לאחר ש"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי המכירות בחלק מסניפיה החדשים מאכזבות במפתיע, לדברי גורמים בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully