וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק מתכוונת לבצע את החזר חלק מההפרשה על הבטחונות בעסקת שמרוק-פלאפון בדו"חות השנתיים

ערן גבאי

16.9.2003 / 17:25

כך נודע ל-TheMarker; הדו"חות השנתיים אמורים לכלול עדכון רביעי רצוף שישקף יציבות ויבחן אם פלאפון עומדת בתוכנית העסקית השנתית שלה; שווי הבטחונות שנמחקו כ-1.2 מיליארד שקל



בזק לא תבצע ברבעון השלישי שינוי בהפרשה לירידת ערך של הבטחונות להלוואה שהעניקה לשמרוק לרכישת 50% ממניות פלאפון ותבצע את השינוי בדו"חות השנתיים עם תום הרבעון הרביעי של 2003, כך נודע ל-TheMarker.



בזק תמשיך לבצע עדכון בהערכת השווי לפלאפון גם ברבעון השלישי במטרה להוכיח מגמה של יציבות בהערכות השווי לחברת הסלולר. כמו כן, בבזק מבקשים להמתין ולבחון אם פלאפון עומדת בתוכנית העסקית השנתית שלה ורק בכפוף לכך תבחן החזרת חלק מהמחיקה שבוצעה בגין הבטוחות על ההלוואה לשמרוק.



בזק קיבלה בתחילת אוגוסט הערכת שווי חדשה לפלאפון הקובעת שחברת הסלולר שווה כ-900 מיליון דולר עד 1.1 מיליארד דולר. בדו"חות הרבעון הראשון של השנה הודיעה בזק שהיא קיבלה עדכון חלקי להערכת השווי של פלאפון, שהראתה עלייה בשווי החברה לסכום שבין 800 מיליון דולר למיליארד דולר.



בזק, שמחקה את כל שווי בטחונותיה על האג"ח של שמרוק ב-2002, תזכה להחזר מלא על הלוואתה לשמרוק רק אם שוויה של פלאפון יהיה גבוה מ-1.2 מיליארד דולר. לכן שווי חברה לפלאפון של מיליארד דולר - הממוצע בהערכת השווי האחרונה של דויטשה בנק - מותיר את בזק עם צורך במחיקה של כ-90 מיליון דולר בלבד על השקעתה. אם הערכה זו תאומץ תוכל בזק להחזיר כ-160 מיליון דולר משווי הביטחונות שלה.



על פי תנאי העסקה המקוריים, הבטחונות של בזק בעסקה שאיפשרה לשמרוק לרכוש 50% ממניות פלאפון היו אג"ח שהנפיקה עבורה שמרוק עבור כ-80% ממניות שמרוק בפלאפון, קרי כ-40% ממניות פלאפון. עם זאת, האג"ח האלו לא שימשו כבר למן ההתחלה כבטוחות של בזק לעסקה מאחר שאלה שועבדו להלוואה הבנקאית של הפועלים לשמרוק, בגובה של 350 מיליון דולר.



כך, שמרוק רכשה 50% ממניות פלאפון בפברואר 2001 מהלוואה בנקאית והלוואה מבזק שכיסתה את רוב מחיר העסקה - כ-641 מיליון דולר. פירעון האג"ח של בזק וההלוואה של בנק הפועלים הוא בפברואר 2005.



היום אמורה מליאת רשות ניירות ערך לאמץ הנחיות חדשות לגילוי מינימלי הנדרש בהערכות שווי על פי חוק ניירות ערך 1968. ההנחיות החדשות יכללו צירוף של הערכת השווי המהותית לדיווח; ההחלטה שהובילה להתקשרות עם מעריך השווי; גילוי לאופי ומהות הסטיות בהערכות שווי שונות; זהות מזמין הערכת השווי, מועד ההתקשרות והנסיבות בגינן בוצעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully